Vezércikk

03_podcast.jpg
Forrás: ITB

Ha online az event

Momentán más esély nincs, csak az, hogy online rendezzenek meg egy eventet, ha egyáltalán úgy döntenek, hogy nem törlik, vagy nem halasztják el egy későbbi időpontra, majd egy még későbbire. Aztán, ha az elhatározás megszületett, hogy költöztessék a virtuális térbe az ominózus eseményt, akkor jön csak a „neheze”!

Számtalan cégnél és médiumnál látom, hogy mit kínlódnak ezzel a feladattal. Bár a különböző platformú videómegbeszélések, tréningek, interjúk és előadások világában már egészen komfortosan mozog mindenki, de hogy egy online konferencia hogy is nézzen ki, az sokak számára valóságos rejtély. Több próbálkozást láttam, köztük médiacégekét vagy a való világban amúgy sikeres rendezvényszervező cégekét, de nem igazán sikerültek ezek az online események. Persze, mindennek megvannak a maga súlyos szakmai okai.

Én is izgultam, hogy milyen lesz az első online eventünk, hisz a magyar médiapiacon tudtommal mégiscsak mi csináltuk meg az első virtuális eseményt, így tudtuk, hogy nemcsak a célcsoportunkból fognak árgus szemekkel ránk figyelni. Rengeteg energiát emésztett fel a technikai lehetőségek feltérképezése, a short listesek közüli választás, a klasszikus event-elemek online térbe való átültetése, no meg a koncepció és a kreatív virtuális transzformációja.

Megcsináltuk!

Itt nem elsősorban arra gondolok, hogy technikailag hiba nélkül megoldottuk, mert ez ugyebár alap. Bár, ahogy látom, ez sem igaz minden közvetítésre… Az biztos, hogy ha az ember rossz technikai megoldás mellett teszi le a voksát, akkor abból nem lesz élvezhető, élményt nyújtó közvetítés, csak egy vontatott, szakadozó, képben és hangban hullámzó minőségű adás, amelyet persze másodpercek alatt otthagyja az is, akit amúgy érdekelne a téma vagy az előadó.

Apropó kontent és előadó! Azzal mindig is tisztában voltam, mekkora a felelősségünk abban, hogy mik lesznek az egyes előadások, kerekasztal-beszélgetések témái, no és kit kérünk fel, hogy prezentáljon vagy vegyen részt egy pódiumbeszélgetésen. Nem szabad a szakmai minőséget a szponzoráció oltárán feláldozni! Ha ez igaz az élő eseményekre, akkor hatványozottan igaz az online event platformra. Hiszen online senkit sem ment meg a menedzserek „jóneveltsége”, amely sokszor visszatartja őket attól, hogy elhagyják az előadótermet, bármennyire is unalmas a téma, a tartalom vagy épp az előadó.

Éppen ezért sokan félnek ettől a megmérettetéstől. Mind a szervezői, mind az előadói oldalon. Itt a számok beszélnek. Az biztos, hogy egy jó előadás a „részt vevők” létszámában akár a többszörösét is tudja produkálni online, mint élőben, hiszen, ha másképp nem, arra a 20-30 percre, ami érdekli az embert, mindenki szabaddá tudja magát tenni. Az ITB online események egy zárt közegben történnek, hisz az exkluzivitás számunkra az online térben is fontos. Továbbra sem „számosságot”, hanem minőséget akarunk előállítani.

Azt nem tudom, hogy meddig áll a zászló a kizárólag virtuális rendezvényeknek. De abban biztos vagyok, hogy a válság elmúltával ez a műfaj nem fog arra a szintre visszazuhanni, ahol azelőtt leledzett. Abban is biztos vagyok, hogy az eddig kizárólag a „találkozási pontot hozok létre” típusú események, melyek tartalma, mondjuk úgy, megkérdőjelezhető volt, nem lesznek sikeresek. Az igazi tartalmat, igazi minőségben produkáló előadók felértékelődnek, és nagy verseny indul meg értük. A csak szerepelni vágyó, önjelölt „megmondóembereket” pedig felváltják a valódi szakmaisággal bíró idolok.

Azt hiszem, event fronton egy fölöttébb izgalmas időszakot él meg minden egyes szereplő, beleérve a konferencialátogatókat is. Hogy az erővonalak miként alakulnak, ma még senki sem látja kristálytisztán. De mi (is) figyelünk, és közben rengeteget tanulunk, jó sok tapasztalatot gyűjtünk be a különféle célcsoportokat megszólító online eventjeinken.

Nagy debütálás lesz számunkra is május 5., hiszen akkor szervezzük az első, igazi, „nagykonferenciánkat”. A Human Hungary 2020 már hetedik éve mutatja fel résztvevőként a hazai HR-szakma legmagasabb szintjét képviselő szakembereket, és nyújt számukra teljesen egyedi, HR-stratégiai és operatív tudást.

Idén sem lesz másként, csak most még aktuálisabb a helyzet, hiszen előadó szakembereink a kialakult válsághelyzet kapcsán mutatnak be mind hazai, mind nemzetközi trendeket és megoldásokat.