Highway

Petrán Viktor, Compliance Data Systems
Petrán Viktor, Compliance Data Systems
Forrás: ITB
Tudástár minden szakembernek

DPO Portál, az innovatív online adatvédelmi felület

A DPO Portál támogatja azokat a cégeket, akik külön adatvédelmi tisztviselőt nem kötelesek foglalkoztatni, illetve azokat a nagyvállalatok adatvédelmi tisztviselőit is, akik a naprakész információk segítségével végzik munkájukat. Az előfizetéses online tanácsadói szolgáltatásban adatvédelmi incidens esetén tanácsadóink adnak megnyugtató választ – ismerteti Petrán Viktor, a portált üzemeltető Compliance Data Systems Kft. ügyvezető igazgatója.

– A DPO Portál mögött egy magyar tulajdonú cég és ötlet áll…

– A Compliance Data Systems Kft. 2009-ben indult, IT biztonsággal foglalkozó rendszerintegrátor cég, több meghatározó gyártóval dolgozunk közösen (Oracle, Symantec, IBM). Végpontvédelem, titkosítás, proxy megoldások, adatszivárgás, fejlett támadások elleni védelmi megoldások területén nyújtunk szolgáltatásokat.

– Hogyan jött a portál ötlete?

– Az adatvédelem az uniós szabályozás területén is egyre fontosabb jogi kérdéssé nőtte ki magát. Ahogy egyre mélyebben foglalkoztak szakértőink ezzel a területtel, megszületett az uniós rendelet tervezete (GDPR), melynek formálódását már a kezdetektől fogva követtük. Azt láttuk, hogy az információ- és adatbiztonsági szabályozásoknak megfelelés egyre hangsúlyosabb a vállalkozások életében. Korábban a 2013. évi L.  törvény kapcsán már volt egy hasonló próbálkozásunk, hogy megfelelő szakmai segítséget nyújtsunk online formában az önkormányzati hivataloknak. Tavaly egy hazai pályázaton esélyt kaptunk egy jóval komplexebb megoldás megvalósítására, amivel a magyar piac gazdasági szereplőinek nyújtunk egyedülálló, innovatív adatvédelmi segítséget. 

– Szándékos, hogy a járvány alatt indult a portál?

– Csak véletlen egybeesés. Szakértői platformunk célja, hogy cégek számára könnyen elérhető, átlátható struktúrájú adatvédelmi segítséget nyújtsunk, akár aktuális szakmai információk, akár konkrét incidensekhez köthető tanácsadás formájában. Az oldal hármas szerepet tölt be az adatvédelemben érdekelt vállalatok, szakértők, felelősök, tisztviselők munkájában. Szakmailag támaszai kívánunk lenni azoknak a kkv-knak, akiknek nem kötelező adatvédelmi tisztviselőt fenntartani, de vannak személyes adatkezelési problémáik. A nagyvállalatok adatvédelmi tisztviselői számára folyamatosan frissülő tudásbázist szolgáltatunk, magyar nyelvű szakmai híreinkkel. Audit szolgáltatásunkkal pedig a vállalatok folyamatosan ellenőrizhetik, mi a teendőjük a GDPR és egyéb hatályos adatvédelmi jogi rendelkezések vonatkozásában, ha kell szakértő segítségét is igénybe vehetik.

– Hogyan tudják eldönteni a cégek, vonatkozik-e rájuk a GDPR?

– Nagyon egyszerűen, ingyenes auditunkkal maguk is eldönthetik, hogy tevékenységük során keletkezik-e olyan adat, mely a GDPR hatálya alá esik. Hogy ezekkel az adatokkal milyen további tennivalójuk van, az már a térítéses szolgáltatásként elérhető, kiterjesztett audit során derül ki. A folyamat végén szakértőink személyre szabott tanácsadását is igénybe vehetik.

– Mi a teendő adatvédelmi incidenskor?

– A portál DPO Room felületén keresztül az érintett gazdasági szereplő – regisztráció és előfizetés fejében – felveheti a kapcsolatot szakértő tanácsadóinkkal, akik iránymutatást nyújtanak a vélt, valós incidenskezelés menetét illetően. A felület lehetővé teszi dokumentumok feltöltését az adatbázisunkba, illetve ajánlat generálását. Trezor szolgáltatásunk igénybevételével a feltöltött dokumentumok, illetve a profilhoz tartozó összes szolgáltatásra vonatkozó adat évek múltán is lekérhető.

 

Portálunk szolgáltatásairól több információt tudhatnak meg
a www.dpoportal.hu oldalunkon!