Path

David Trayford (balra), az idén online zajlott Demo Nap moderátora Chris Messinával, a hashtag feltalálójával beszélget
David Trayford (balra), az idén online zajlott Demo Nap moderátora Chris Messinával, a hashtag feltalálójával beszélget
Forrás: OTP LAB
Fintechek Európa minden sarkából

Az innováció a járvány idején sem áll le

Nem az eredetileg elképzelt formában, de mégis a tervek szerint halad az OTP Bank harmadik innovációs programja. A részt vevő startupok karanténhelyzetben is jól haladtak, amiről május közepén számot is adtak.

Másképp kell dolgozni, másképp kell gondolkodni, ki kell lépni a megszokott keretekből – ezt tanácsolta a ma újítóinak, startupjainak Chris Messina, a hashtag feltalálója, aki Kaliforniából, videón jelentkezett be az OTP Bank harmadik Startup Partner Programjának rendhagyó módon online megrendezett Demo Napján. A programban részt vevő 13 startup ennek szellemében is cselekedett, mielőtt a mostani rendezvényen a március és május között zajló tesztidőszak eredményeit bemutatta volna az 1100 érdeklődőnek.

 

Három hónapja közösen

Hosszú utat járt be a 13 startup, mire idáig eljutott, és még nem is értek a végére. A tavaly ősszel meghirdetett programra 56 ország 370 vállalkozása jelentkezett. Ahogy Fischer András, az OTP LAB innovációs vezetője fogalmazott, nem abszolút induló cégeket kerestek, hanem olyan scale-upokat, amelyeknek már van piacra kész, validált megoldásuk a bank valamely problémájára. A jelentkezőkből választották ki azt a 13-at, amelyek lehetőséget kaptak arra, hogy egy-egy dedikált szponzoráló banki szakterület támogatása mellett tesztprojektet valósítsanak meg.

Ezt a pilotidőszakot zárta a mostani Demo Nap. Az időszak egybeesett a koronavírus-járvány terjedésével, így az eredeti koncepción változtatni kellett. Így például az üzletfejlesztést támogató tréningekre online került sor: 33 órányi workshopon és 43 órányi egyéni mentoráláson vehettek részt a startupok képviselői. A fegyelmezett munkának köszönhetően tíz tesztprojekt az eredeti ütemterv szerint befejeződhetett, és a nyár folyamán a többinél is sor kerül az utolsó mérföldkövek teljesítésére.

A program következő szakasza júniusban indul, amikor a legnagyobb üzleti potenciált képviselő megoldásokat előkészítik az éles bevezetésre.

 

Mindenre van megoldás

A bemutatott megoldások a banki területek szinte mindegyikét felölelték, az alaptechnológiáktól a back office-on keresztül az ügyfélkapcsolatokig. Van köztük konténerizációs platform (Banzai Cloud); API aggregátor platform (Finqware); tesztelésre alkalmas, szintetikus adathalmazokat generáló szoftver (Mostly AI); vagy éppen B2B partnerek számára partnerellenőrzést, e-aláírást és digitális szerződést kínáló megoldás (TrustChain). Utóbbi kapta a Microsoft széles körű mentori támogatást nyújtó „Best Scaleup” díját.

A legnépesebb csoportot a backoffice-megoldások tették ki. Ide tartozik a telefonos ügyfélszolgálatok munkáját támogató intelligens asszisztens (EdgeTier); a munkatársak képzésére való online vállalatvezetési szimulációs platform (EDUardo); a LutherOne átfogó HR platform; a Neticle online média monitoring és érzelemelemzést kínáló platform; a befektetési elemzők számára befektetési szignálokat kínáló Sanostro; vagy a Scolvo értékesítéstámogató mobilalkalmazás a vállalati banki tanácsadók ügyféllátogatásaihoz. Az EDUardo többek tetszését elnyerte: a HubHub dedikált mentorálással és bemutatkozó videó elkészítésével támogatja, a Pioneers pedig EU-s támogatásokhoz és kockázati tőkebefektetésekhez kapcsolódó tanácsadást ajánlott fel.

Természetesen nem maradhattak ki azok a megoldások sem, amelyek közvetlenül segítik a banki ügyfelek életét. A magyar Linistry, a távolról történő sorbanállást és telefonon keresztüli sorszámhúzást biztosító szolgáltatást hozott, míg a The Waay életmód alapú bankolást kínál az ügyfelek élethelyzetéhez igazodó, releváns ajánlatokkal. Utóbbi csapat egyúttal az EFMA médiamegjelenést és szakmai konferencia-részvételt kínáló FinTechVisor különdíját is elnyerte.