Technology

Google Music
Forrás: google

Zenét a Google-boltból!

Megkapta a zöld jelzést a Google Music: zenebolt, tárhely- és streaming-szolgáltatás három megakiadó ajánlatával, megosztható dalokkal. Sajnos egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el.

Végre elindult! Sok találgatás és kérdőjel után megkezdte működését a Google zeneboltja. Ingyenes (felhőalapú) tárhellyel, streaminggel. A Music Beta már májusban beindult, ám akkor még csak a számok tárolásának lehetősége volt a nagy szám.

Lemezbemutató
Lemezbemutató

A Google Music egyedülálló abból a szempontból, hogy az első olyan zenebolt, ahol a vásárló megoszthatja a megvett dalokat barátaival. Igaz, csak egyetlen alkalommal. A megvásárolt slágert a Google+ hálózatán barátkozó ismerősökkel oszthatjuk meg (illetve mi sajnos nem, egyelőre csak az amerikai userek), akik egyszer meghallgathatják azt. A cég szerint ez – mármint barátaink ízlése és zenehallgatási szokásai – az új zenék megismerésének-megkedvelésének legfontosabb csatornája, ezért ily módon a Google Music akár a zenevásárlási szokásokra is komoly hatást gyakorolhat.

A Google a legnagyobb négy kiadó közül hárommal tudott megegyezni; a kínálatból a lemezkiadó-ipar 20 százalékát kitevő Warner portfóliója hiányzik (a Red Hot Chili Peppers nélkülözése azért biztos sokaknak fájó pont lesz); így aztán a fanyalgók ezúttal abba kötöttek bele, hogy bezzeg a nagy riválisok mind a négy mamutkiadóval leszerződtek. Azért 13 millió dal így is van a kínálatban.

De hogy a Google is fel tudja venni a harcot – mondjuk az Apple-féle iTunes ellenében – arra a háttere a garancia, például a sikeres zenedisztribúciós tevékenység (gondoljunk csak a YouTube-ra), és az, hogy az emberiség egyre nagyobb hányada vásárol androidos okostelefonokat, amelyeken azért elég jól lehet majd promotálni az új zeneáruházat. És ha a dalok eladásán nem is fog (még jobban) meggazdagodni a cég, az androidos készülékek eladására akár kedvezően hathat egy ilyen szolgáltatás.