Technology

Átalakítja az értékláncokat (Forrás: flickr.com)
Átalakítja az értékláncokat (Forrás: flickr.com)
Forrás: flickr.com

Több, mint felhő

Az elkövetkező időszakban alapvető fordulat várható az üzleti versenyben és a számítási felhő alkalmazásában, amely a nagyvállalatok számára új platformot jelenthet az értékteremtésre és az értékközvetítésre – bár ma még a vállalatoknak alig harmada barangol a felhőben.

Az egyre fejlettebb technológiák és a közösségi kapcsolattartás új trendjei olyan kihívásokat támasztanak, amelyeket a hagyományos informatikai modellek már nem tudnak kezelni. A felhőalapú üzleti modellek ideális eszközként szolgálnak a belső folyamatok, az ügyfélkapcsolatok és az iparági értékláncok átalakításához.

Átalakítja az értékláncokat (Forrás: flickr.com)
Átalakítja az értékláncokat (Forrás: flickr.com)

Ugyanakkor a vállalatok alig egyharmada rendelkezik felhőalapú megoldással, igaz számuk a következő évben akár több mint kétszeresére is nőhet – áll az IBM globális felmérésben. A válaszadók 40 százaléka szerint a felhő alapú megoldások 2015-re jelentős változásokat hoznak, 30 százalékuk szerint pedig a cloud új üzleti modellek és bevételi források motorja lehet a jövőben. A nagyvállalatok 60 százaléka készül olyan üzleti megoldások bevezetésére, melyek számítási felhőre épülnek. Ettől nemcsak működési hatékonyságuk javulását remélik, de úgy gondolják, egyszerűbbé válhat a „big data” adatbázisok kezelése, és jobban kihasználhatják majd a mobileszközök robbanásszerű terjedésének előnyeit is.

Ilyen körülmények között a nagyvállalatok leginkább intelligens felhőalkalmazásokból profitálhatnak; ehhez pedig olyan szolgáltatásrendszerű platformra van szükségük, amellyel hetek helyett percek alatt végezhető el a hagyományos és az új, web alapú felhőalkalmazások programozása, telepítése, felügyelete és integrálása. A platform által kínált környezet az internetszolgáltatóknak is segít abban, hogy felhő alapon nyújthassanak hatásosabb, gazdaságosabb megoldásokat a kis- és közepes vállalati ügyfeleknek és intézményeknek. Egy ilyen megoldás hasznos lehet a banki szolgáltatások, a kommunikáció, az egészségügy és a kormányzati szféra területén is.