Technology

Laptop
Forrás: ITB

Tetőztek a laptopeladások a járvány idején

A tömeges otthonmaradás laptopvásárlásra ösztönözte az otthoni felhasználókat, az iskoláskat és a vállalatokat a második negyedévben, melynek eredményeképpen 27 százalékkal nőttek az eladások az előző év azonos időszakához képest a Strategy Analytics adatai szerint.

A Lenovo és a HP voltak a legnagyobb szállítók az időszakban, ez a két gyártó elégítette ki a vásárlói igények felét. Ami a konkrét számokat illeti, a 13,6 millió laptopot leszállító Lenovo 17 százalékkal növelte eladásait a negyedévben, míg a HP egészen kivételes, 42 százalékos növekedéssel és 13,4 milliós forgalommal büszkélkedhet. Ezzel a Lenovo 25 százalékos, a HP pedig 24,8 százalékos piaci részesedést ért el.

A harmadik helyen végzett Dell 8,4 millió laptopot értékesített, a negyedik Apple 4,6 milliót, az ötödik Acer 3,6 milliót. A második negyedévben összesen 54,2 millió hordozható PC talált gazdára.