Technology

Bőthe Csaba, ITSH
Bőthe Csaba, ITSH
Forrás: ITB

Szolgáltató központok: sikerágazat

Az infokommunikációs szolgáltató központok üzemeltetése azon kevés terület közé tartozik, amely Magyarországon is dinamikusan bővül és prosperál. További értéke, hogy itthon tartja a tehetséges fiatalokat.

Sok emberben él még olyan kép a szolgáltató központokról, hogy stresszes emberek ülnek egy zsúfolt helyen fejükön headsettel, és ordibálnak az ügyfelekkel. Ez a kép abszolút téves, jó példa erre az ITSH – mondja Bőthe Csaba, a cég ügyvezetője. A tévképzetekhez képest a fiatal, nyelveket beszélő informatikusok körében az ITSH szolgáltatása a legismertebb márka, a cég maga pedig a harmadik legvonzóbb munkahely.

Bőthe Csaba, ITSH
Bőthe Csaba, ITSH
Telephelyein (Budapest, Debrecen, Pécs, Szeged) összesen 3200-an dolgoznak, s ez a létszám csak bővülni fog a jövőben. A siker egyik kulcsa, hogy jó az együttműködés az egyetemekkel. Ez abból a szempontból is fontos, hogy a fiataloknak itthon kínálnak perspektívát, így szükségtelen lesz külföldön munkát vállalni.

A szolgáltató központok ügyfélköre mintegy 90 százalékban nagy külföldi, túlnyomórészt német társaságok közül kerül ki. Olyan nagy vállalatokról van szó, mint például a Daimler, a BMW, a Siemens és a Deutsche Post. Ami az ágazatokat illeti, kitüntetett helyet foglal el a távközlés. A szolgáltatási paletta széles, az informatikai rendszerek fejlesztésétől, karbantartásától a desktop-felügyeleten át a rendszerintegrációig terjed.

Bőthe Csaba hangsúlyozta: dinamikusan fejlődő iparágról van szó, s olyan új fogalmak jönnek a képbe, mint a cloud computing és a big data. Ezért ez a két terület, kiegészítve a kutatás-fejlesztési iránnyal, fontos része az ITSH stratégiájának. A cég az anyavállalat – T-Systems International – teljes cloudportfoliójának működtetésében és továbbfejlesztésében tevékeny szerepet vállal. Másrészt kiemelendő, hogy az ITSH a T-Systems multinacionális vállalat SAP HANA programjában szereplő 5 projektből hármat vezet.