Technology

Streaming szolgáltatások
Forrás: ITB

Szárnyal a streaming hazánkban

Egyre népszerűbbek a streamingszolgáltatások révén igénybe vett online videótárak, főként a reklámmentesség, a rugalmas használhatóság és a széles kínálat miatt.

A Nemzeti Filmintézet megbízásából a Kantar-Hoffmann piackutató által készített reprezentatív felmérés szerint csaknem minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetős tartalomszolgáltatást, amelyet jellemzően reklámmentessége és széles kínálata miatt kedvelik meg egyre többen.

A tévénézés Magyarországon egyelőre még a legkedveltebb tartalomfogyasztási módnak számít, a felnőtt lakosság 94 százaléka szokott tévézni a kutatás szerint, 81 százalék heti rendszerességgel. A népesség 94 százaléka az ingyenes online videókat is megtekinti, csak valamivel ritkábban; a heti rendszeresség az online videók esetében 77 százalékos. A tévécsatornák műsorait ingyenes online felületen a magyarok 71 százaléka követi.

A felnőtt lakosság csaknem fele (47 százaléka) vesz vagy vett már igénybe előfizetéses tartalomszolgáltatást, amikor egy havi díjért cserébe korlátlanul nézhet filmeket, sorozatokat az adott szolgáltató kínálatából. Viszonylag sokaknak épült ez be a mindennapjaiba, 29 százalék heti rendszerességgel használ ilyen szolgáltatást. Az online elérhető, fizetős filmkölcsönzők, amelyeknél korlátlan havi használat helyett egy film megtekintéséért fizetünk, egy kicsit kevésbé népszerűek. A lakosság 29 százaléka próbálta már és 11 százalék használja ezeket legalább hetente.

A streaming szolgáltatásokat főként azért kedvelik, mert nem kell reklámokat nézni (59 százalék), rugalmasan dönthetnek arról, hogy mikor néznek meg egy adott tartalmat (56 százalék), széles kínálatból válogathatnak (47 százalék) és különböző eszközökön is igénybe vehetik a szolgáltatást (37 százalék).