A
svéd turisztikai hivatal két évvel ezelőtt hozta létre a @sweden nevű
felhasználót, amely Svédország hivatalos hangjaként működik a Twitteren.
A mikroblog semmiben sem tért el megszokott turisztikai
propagandafogásoktól, ezért a blogot üzemeltető VisitSwedennél úgy
gondolták csavarnak egyet a dolgon. A hivatalos turisztikai ügyeket
intéző cég vezetője,
Thomas Brühl a döntést magyarázva úgy fogalmazott,
“semmi sem mond el többet egy országról, mint annak polgárai.” A
kísérlet keretében minden héten egy-egy svéd átlagember veszi át a
Twitter fiókot, kvázi saját országa nevében írva. Arról, hogy milyen
kiválasztási folyamaton kell átesniük a jelentkezőknek, nem esett szó,
eddig úgy tűnik az egyetlen megkötés, hogy a bejegyzéseknek angol
nyelven kell íródniuk.
Nem a megszokott propaganda
Brühl
elmondása szerint a jövőben a paptól a kamionsofőrig minden rendű és
rangú társadalmi csoport képviseltetni fogja magát. A felhasználók
számára nem szabják meg, milyen témákról vagy hogyan írjanak, csupán
kérik őket arra, hogy ténykedésük idején számoljanak be az országról és a
helyi életről. Ezek mellett természetesen az éppen aktuális polgár
feladata lesz az is, hogy a beérkezett kérdéseket megválaszolja, így az
érdeklődők egy helybéli véleményét is megismerhetik a
turistalátványosságokkal kapcsolatban. Ez a vélemény, ahogy az első hét
tanulságai mutatják nem feltétlenül kedvező, az éppen tevékeny
Jack
Warner a híres Jéghotelről úgy nyilatkozott, “egy hűtőben ülve
elfogyasztott vodka ugyanazt az élményt nyújtja jóval olcsóbban.” A
tervek szerint a kísérlet legalább két hónapig fog tartani, és annak
sikerétől függ, hogy a turisztikai hivatal meghosszabbítja-e annak
működését.