Technology

svéd zászló
Forrás: wikipedia

Országuk nevében tweetelnek a svédek

Meglepő ötlettel rukkolt elő a svéd turisztikai hivatal, amely egy kísérlet részeként átlagpolgároknak adja át a hivatalos svéd Twitter felhasználó.

A svéd turisztikai hivatal két évvel ezelőtt hozta létre a @sweden nevű felhasználót, amely Svédország hivatalos hangjaként működik a Twitteren. A mikroblog semmiben sem tért el megszokott turisztikai propagandafogásoktól, ezért a blogot üzemeltető VisitSwedennél úgy gondolták csavarnak egyet a dolgon. A hivatalos turisztikai ügyeket intéző cég vezetője, Thomas Brühl a döntést magyarázva úgy fogalmazott, “semmi sem mond el többet egy országról, mint annak polgárai.” A kísérlet keretében minden héten egy-egy svéd átlagember veszi át a Twitter fiókot, kvázi saját országa nevében írva. Arról, hogy milyen kiválasztási folyamaton kell átesniük a jelentkezőknek, nem esett szó, eddig úgy tűnik az egyetlen megkötés, hogy a bejegyzéseknek angol nyelven kell íródniuk.

Nem a megszokott propaganda
Nem a megszokott propaganda

Brühl elmondása szerint a jövőben a paptól a kamionsofőrig minden rendű és rangú társadalmi csoport képviseltetni fogja magát. A felhasználók számára nem szabják meg, milyen témákról vagy hogyan írjanak, csupán kérik őket arra, hogy ténykedésük idején számoljanak be az országról és a helyi életről. Ezek mellett természetesen az éppen aktuális polgár feladata lesz az is, hogy a beérkezett kérdéseket megválaszolja, így az érdeklődők egy helybéli véleményét is megismerhetik a turistalátványosságokkal kapcsolatban. Ez a vélemény, ahogy az első hét tanulságai mutatják nem feltétlenül kedvező, az éppen tevékeny Jack Warner a híres Jéghotelről úgy nyilatkozott, “egy hűtőben ülve elfogyasztott vodka ugyanazt az élményt nyújtja jóval olcsóbban.” A tervek szerint a kísérlet legalább két hónapig fog tartani, és annak sikerétől függ, hogy a turisztikai hivatal meghosszabbítja-e annak működését.