Technology

Comscore vásárlás
Forrás: comscore

Online vásárlás: elképesztő adatok

Fantasztikusan pörög az online vásárlás Amerikában. A comScore adataiból semmi más nem olvasható ki, csak folyamatos növekedés és rekordok sora.

Itt van például az első decemberi hét. A pénteki nappal bezárólag azon a héten 5,9 milliárd dollárért vásároltak az Egyesült Államok polgárai az online felületeken. Ez 15 százalékkal több, mint amennyit az előző év ugyanezen hetén költöttek az internetes áruházakban. Szintén 15 százalékos a növekedés, ha az idei karácsonyi bevásárlás eddig letelt időszakát (az adatok az első 39 napra vonatkoznak) hasonlítjuk össze a tavalyi hasonló periódussal. Kindle meglepetés
Kindle meglepetés

Aztán ott van a sokat emlegetett Fekete Péntek és a Cyber Hétfő. A Hálaadás utáni napon, mint azt megírtuk, 816 millió dollárt költöttek online felületeken az amerikaiak, 26 százalékkal többet, mint tavaly ugyanezen a napon. A Hálaadás-hétvége utáni hétfőre pedig 1,2 milliárd dolláros csúcsot prognosztizált a ComScore – és tényleg rekord lett, de a végösszeg még nagyobb: 1,25 milliárd dollár.

Ilyen sikeres rajt után alapos volt a gyanú, hogy a folytatásban megtorpanás jön, de nem ez történt. Hiába szokott az erős kezdetek után – költés tekintetében – visszafogott hét következni, az adatok továbbra is izmosak. Ezek után viszont már azt várja a comScore, hogy a finis is erős lesz.

Már csak azért is, mert az említett kiemelt napok után vannak még további – mondvacsináltnak tűnő, de ezek szerint sikeres – piros betűs vásárlási dátumok az idén. Pontosabban zöld betűs: a következő fogyasztásba kergető nap a Green Monday. Ez rendszerint december második hétfője, amit az eBay nevezett el 2007-ben. Az elmúlt években ez a bizonyos hétfő – az online költés alapján – rendre az egész időszak legerősebb napjai között volt (tavaly például 954 millió dollárt fialt), így a bevásárlási szezon napjainak képzeletbeli versenyén mindig a képzeletbeli dobogón végzett.

És ez még mindig nem a vége: a következő piros betűs ünnep ugyanis az Ingyenes Szállítás Napja, amely idén december 16-ra esik. Ez az a nap, amikor az üzletek még be merik vállalni, hogy Karácsonyig megérkezik a vevőhöz a megrendelt termék. A kiszállításért nem kell fizetni; úgyhogy a kosárra kattintások száma ilyenkor is az egekbe szökken.