A londoni Olimpiai játékok kezdetével egyre nagyobb hangsúlyt kapott az internet. A különleges intézkedések és az exkluzív közvetítési jogok védelme mellett
a Google ismét talált egy nagyszerű módot az önreklámra és a filantrópiára. Mára
már a nagyfelbotású internetes videók elérték azt a fejlettségi fokot, hogy az
érdeklődők a televízió helyett a neten nézhessék a sportesemények közvetítését,
ám nem mindenhol olyan elterjedt a szélessávú hozzáférés, hogy a netes közvetítés
elérése magától értetődő lenne. A Google még az olimpia kezdete előtt bejelentette,
hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizotsággal együttműködve ingyenesen nézhetővé teszik
a játékok közvetítését olyan afrikai és ázsiai országokban, ahová a televíziós
jogok nincsenek eladva. Nem ez az első eset, hogy a Google a fejlődő országokon
próbál segíteni, és habár az akció nem teljesen önzetlen, nagy segítséget nyújthat azokban az
országokban ahol az internet használata kevésbé elterjedt.
Hírességek indították útjára (forrás: bestmediainfo.com)
Az olimpiai közvetítések ingyenesen hozzáférhetővé tételével azonban csak azt
a szűk réteget segítette a Google, amely rendelkezik saját, lehetőleg szélessávú
internethozzáféréssel. A cég indiai részlege azonban egy érdekes ötlettel állt
elő, amelynek segítségével az internet és a közvetítés eljuthat az ország kevésbé
behálózott részeire is. A Google helyi csapata egy buszt szerelt fel a legmodernebb
technikai eszközökkel, annak érdekében, hogy az olimpiát, a különböző sportágakat
és természetesen saját magát népszerűsítse. A Youtube busz kilenc különböző városban
tölt két-két napot, ahol a sportközvetítés mellett az érdeklődők India korábbi
olimpiai részvételeiről és az olimpiai sportágakról illetve sportolókról is sokat
megtudhatnak. Az ismeretterjesztés érdekében a Google helyi csapata olimpikonokkal
összefogva két sorozatot is készített, egyiket az olimpián jelenleg résztvevő
sportolókról, a másikat pedig a különböző olimpiai sportágakról. A kisfilmek mindenki
számára elérhetőek a videómegosztón, a korlátozott olimpiai közvetítéssel ellentétben.
A játékok közvetítése nem csak a Google-t de minden más szolgáltatót és a szervezőket
is nagy kihívás elé állította. A játékok szervezői nemrégiben megkérték a szurkolókat,
hogy mérsékeljék az internet és a telefonhasználatot egy-egy esemény alatt, mivel
a túlterhelés miatt gyakran kritikus rendszerek állnak le, mint legutóbb a kerékpárközvetítés
alkalmával, amikor a helyszíni tudósítók sem kaptak pontos információt a versenyzők
hollétéről.