Technology

software-as-service
Forrás: datacenterprofessionals.net

Nonstop IT-működést ígér a magyar cég

Szinte minden vállalatnál van egy történet, ami arról szól, hogy a váratlan leállás milyen sok gondot okozott a cégnek. A hasonló esetek kiküszöbölésére jött létre iparági összefogással (és egy távközlési szereplő belépésével) az a szolgáltatás, amely szinte 100 százalékos rendelkezésre állás biztosít a kis- és közepes cégek számára is.

Nonstop IT-szolgáltatást egyetlen cég sem mert eddig nyújtani a vállalatoknak, de most magyar háttérrel indult egy olyan software-as-a-service jellegű megoldás, mely azt ígéri, hogy gyakorlatilag kiesésmentesen működnek a vállalati szoftverek – és ez már nemcsak nagyvállalatok számára, hanem bérelhető módon kkv-k részére is elérhető.

Azért az ügyfelekkel kötött szerződésben még nem merik leírni a 100 százalékos rendelkezésre állást, hanem 99,9999 százalékos működést ígérnek, ami két tizedessel hosszabb a versenytársak ígéreténél. De csak az óvatosság beszél belőlük, mert a rendszer 1976-os kitalálása óta nem tudnak olyan vállalati rendszerben működő környezetről, amit a cseréhez vagy frissítéshez le kellett állítani.

A szervereket eddig nagyvállalatok vásárolták meg, de felhőszolgáltatás segítségével a kis- és közepes vállalkozások felé is nyitnak. Annyira új a szolgáltatás, hogy a HPE a világon máshol nem is nyújtja, a magyar tapasztalatokra alapozva vonnak majd be új piacokat. A Service 24 7 nevű szolgáltatást a HPE NonStop Expert Partneri címmel kitüntetett HPE viszonteladó, a Datacare nyújtja, az adatközpontot pedig a távközlési szolgáltatásairól megismert Antenna Hungária szolgáltatja. Ez utóbbi vállalatnak az üzletfejlesztési igazgatója Michaletzky-Holka Borcsa ismertette, hogy az AH már 2017 óta az IT és az IT security megoldások terén is nyújt szolgáltatásokat, például tűzfal rendszereket, DDoS támadások elleni védelmet.

A mostani együttműködés azért fontos, mert meglévő távközlési ügyfeleik számára teljes körű szolgáltatást szeretnének kínálni, ennek egy része a most debütáló software-as-a-service megoldás is. Az üzletfejlesztési igazgató az ITB kérdésére válaszolva elmondta, Security Operations Centert terveznek nyitni a közeljövőben, a mostani tapasztalatszerzés is ebben segíti őket. Noha tipikus felhőszolgáltatásról van szó, a rendezvényen kerülték ennek a fogalomnak a használatát, mert ez túl ködös – ahogy Kasos Mihály, a Datacare vezérigazgatója fogalmazott.

A rendszert itthon már több nagyvállalati ügyfél használja, de ők a HPE-től vásárolták meg az Integrity NonStop szervereket. A magyar ügyfelek között található a OTP vagy az Erste, illetve több olyan gyártó vállalat vagy nemzetvédelmi intézmény, akinek kiemelten fontos szolgáltatásuk állandó működése.