Technology

Még csiszolni kell (Forrás: Microware)
Még csiszolni kell (Forrás: Microware)
Forrás: Microware

Netre, vállalkozók!

Neten a Cégem névvel kisvállalkozásokat segítő programot indított a Google, a Microware és a Budapest Bank. A kezdeményezés szervezői azt várják, hogy - közreműködésüknek is köszönhetően - még idén 25 000 vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.

Egy a Google Magyarország számára készített Ipsos-kutatásából kiderül, hogy ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők 63 százaléka még soha nem is gondolkodott el vállalkozásának virtuális megjelenítésén. Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezek a cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11 százalékuk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ. A jelenség fő oka, hogy ezek a cégek nem bíznak az online jelenlét üzleti erejében, továbbá úgy vélik, nincs sem szaktudásuk, sem idejük, sem pénzük saját weboldal felépítésére és karbantartására.

Még csiszolni kell (Forrás: Microware)
Még csiszolni kell (Forrás: Microware)

Ez a trend a hazai kisvállalkozások üzleti eredményességét jelentősen korlátozza. Ezért a programban résztvevő partnerek úgy döntöttek, hogy elindítanak egy hosszú távú vállalkozásfejlesztési kampányt Neten a Cégem címmel. Saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, mely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amit meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Többek között honlapkészítéssel, online hirdetési és banki megoldásokkal támogatják a programban résztvevőket, melyet erőteljes edukációs kampány is kiegészít.

A program infrastrukturális hátterét a miskolci székhelyű Microware biztosítja, fél éven át ingyenes honlapsablonokkal, hosztolással, doménregisztációval. A weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a vállalkozó egy 15 ezer forint értékű Google AdWords kupon segítségével elkezdheti népszerűsíteni weboldalát. A kezdeményezés online banking részét a Budapest Bank adja, amely az együttműködés keretében pénzügyi tanácsokkal és kedvezményes számlacsomag-ajánlattal járul hozzá a vállalkozások eredményes működéséhez.

A Neten a Cégem kezdeményezés fontos eleme az oktatás, hiszen a vállalkozások internetes fejlődését legtöbbször tévhitek akadályozzák. A program alapítói ezért a meghatározott időszakon át ingyenesen igénybe vehető termékek mellett többállomásos, vidéki és fővárosi körutat szerveznek, ahol a helyi kisvállalkozásoknak személyesen fognak szakmai segítséget és tájékoztatást nyújtani.