Technology

New York Times
Forrás: brokelyn.com

Mégis működik a digitális előfizetés?

Az internet megjelenésével a hagyományos nyomtatott sajtó halálát jósolták és habár az eladott példányszám folyamatosan esik, úgy tűnik, a sokat kritizált digitális előfizetés működik.
Az internetes sajtó megjelenésével a hagyományos nyomtatott lapok forgalma visszaesett és a szakma az újságírás minőségéért kezdett aggódni. A kizárólag interneten megjelenő sajtó finanszírozási problémákat is felvetett, hiszen a pénzért árult lapok nem szívesen adták tartalmukat ingyen a neten, ahol a hirdetésekből élő konkurenciának jelentős előnnyel rendelkezett. Az azonban mindenki számára világos volt, hogy egy nyomtatott lap, nem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen az interneten is, arról azonban, hogy ez milyen formában ideális még jelenleg is folyik a vita. Még nem tartanak itt (forrás: freakingnews.com)
Még nem tartanak itt (forrás: freakingnews.com)

A nyomtatott sajtó az internetes előfizetésben látta a megoldást, amelyet évekkel ezelőtt életképtelennek gondoltak, ám a most nyilvánosságra hozott számok szerint, ha nem is aranybánya, mindenképpen kifizetődő a fizetős online sajtó. A New York Times idei fizetőssé válásakor sokan arra számítottak, hogy az olvasótábor otthagyja a lapot és ingyenes alternatíva után néz. Jim Robert, helyettes felelős szerkesztő egy októberi konferencián elmondta, a New York Times digitális előfizetéseinek száma a tavalyi évhez képest nőtt, valamint a limitált ingyenes oldalakat is többen látogatták. Robert az év elején ellenezte a honlap fizetőssé tételét, de a 224 ezer amerikai előfizető úgy tűnik meggyőzte a módszer életképességéről.

Roberts nem tért ki rá, hogy ezek közül az előfizetések közül milyen arányban van a céges és magán előfizetések száma, annyit azonban megosztott, hogy az idei adatok szerint 34 millió találat volt a lapon, ami 2,3 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. A Financial Times is arról számolt be, hogy növekedett előfizetőinek száma, elérve a negyedmilliót, amelyből 100 ezer céges előfizetés van. Szintén növekedésről számolt be az Economist, amelynek digitális előfizetői száma idén októberben lépte túl a 100 ezret, amelyen kívül további 300 ezer, a nyomtatott lapra előfizető olvasónak van korlátlan hozzáférése az online kiadáshoz. Az előfizetői számok növekedése azonban nem jelenti egyben a nyomtatott sajtó megmenekülését is, A New York Timesnál jelenleg is leépítések folynak, és csupán az Economistnak sikerült 4 százalékos bevétel- és 6 százalékos profitnövekedést felmutatnia az idei harmadik negyedévben.