Technology

loginet_11.jpg
Forrás: ITB

Kapd el a vásárlás pillanatát!

Azt a pontos pillanatot szeretné elkapni minden digitális marketinges, amikor a fogyasztó épp vásárolna valamit – ezt a pillanatot a kreativitás, adat és technológia közös erőfeszítésével foghatjuk meg. A pillanat megtalálásában segít a mobilra optimalizált shop alkalmazás is, melynek fejlesztéséhez már nem kell több év és egyedi tervezés.

A mesterséges intelligencia van segítségünkre, amikor a rengeteg rendelkezésünkre álló adathalmazból szeretnénk kinyerni azt a pontos pillanatot, melyben hatásos, vásárlásra váltható ajánlatot adhatunk ügyfelünknek – mondta az IBM Labs budapesti rendezvényén Klemen Dragar, Watson régiós értékesítési vezető. A vásárlásban már nem az ár az elő számú döntő tényező, hanem az élmény, miután a váltás, a márkaelhagyás a frusztráció miatt történik. A vállalatoknak csupán hét másodpercük van arra, hogy a fogyasztó figyelmét lekössék – ha ez az idő az alkalmazás, adatok betöltésével telik, akkor vesztett az ügy.

A vásárlási pillanatot legjobban mobiltelefonon lehet elkapni, főleg, ha a felhasználó rendelkezésére áll egy olyan mobilos app, melynek segítségével élmény szerűen, gyorsan megtalálja és megvásárolhatja a kívánt terméket. Ebben segít a LogiNet Systems Kft. által fejlesztett MCOMAPP nevű white label shop alkalmazás, melynek használatával rövid időn belül mobilos appot tudnak fejleszteni a webes áruházzal rendelkező shopok.

Máriás Zsigmond, LogiNet Systems
Máriás Zsigmond, LogiNet Systems

Máriás Zsigmond, a vállalat ügyvezető igazgatója szerint a Google keresések fele már mobiltelefonról érkeznek, az amerikai felhasználók pedig kétszer annyi időt töltenek mobilon, mint laptopon. Amikor mobiltelefont használunk, időnk 88 százalékában alkalmazásokat futtatunk. Aki ezt a felfutó csatornát ezek után is szeretné hanyagolni, a következő adatok biztos meggyőzik: a mobil appok esetében háromszor magasabb a mobil konverzió aránya és 30 százalékkal nagyobb a kosárérték is.

Maga az alkalmazás nemcsak egy vásárlási felület, hanem magába foglalja az offline világban megszokott hűségkártyákat is – egyszer megadjuk az adatait és minden vásárláskor automatikusan gyűlnek a hűségpontok. A push üzenetek eseményekhez, helyszínhez kötötten érkeznek meg a felhasználó telefonjára, ahogy emlékeztetőket lehet beállítani például az egy ideje nem vásárló ügyfelek számára. A pontos részletek az alkalmazás weboldaláról ismerhetők meg.

Az MCOMAPP egyik legnagyobb használója az Auchan, akinek idén tavasszal, fél éves tervezési és testreszabási munka után készült el a mobilos alkalmazása. Az Auchan e-commerce vezetője, Szomolányi Márk elmondása szerint annak ellenére, hogy külön nem hirdették a mobil appot (a mobileszközön weboldalokra látogatók számára az alkalmazás letöltését ajánlották), nagy népszerűségnek örvend az online vásárlók körében: az online eladások 15 százaléka az appon keresztül valósul meg. Az Auchan alkalmazása elnyerte Az Év Applikációja különdíjat Az Év Honlapja 2018 versenyen.