A mesterséges intelligencia van segítségünkre, amikor a rengeteg rendelkezésünkre
álló adathalmazból szeretnénk kinyerni azt a pontos pillanatot, melyben hatásos,
vásárlásra váltható ajánlatot adhatunk ügyfelünknek – mondta az IBM Labs budapesti
rendezvényén Klemen Dragar, Watson régiós értékesítési vezető. A vásárlásban már nem az ár az elő számú döntő
tényező, hanem az élmény, miután a váltás, a márkaelhagyás a frusztráció miatt
történik. A vállalatoknak csupán hét másodpercük van arra, hogy a fogyasztó figyelmét
lekössék – ha ez az idő az alkalmazás, adatok betöltésével telik, akkor vesztett
az ügy.
A vásárlási pillanatot legjobban mobiltelefonon lehet elkapni, főleg, ha a felhasználó
rendelkezésére áll egy olyan mobilos app, melynek segítségével élmény szerűen,
gyorsan megtalálja és megvásárolhatja a kívánt terméket. Ebben segít a LogiNet Systems Kft. által fejlesztett MCOMAPP nevű white label shop alkalmazás, melynek használatával
rövid időn belül mobilos appot tudnak fejleszteni a webes áruházzal rendelkező
shopok.
Máriás Zsigmond, LogiNet Systems
Máriás Zsigmond, a vállalat ügyvezető igazgatója szerint a Google keresések fele már mobiltelefonról
érkeznek, az amerikai felhasználók pedig kétszer annyi időt töltenek mobilon,
mint laptopon. Amikor mobiltelefont használunk, időnk 88 százalékában alkalmazásokat
futtatunk. Aki ezt a felfutó csatornát ezek után is szeretné hanyagolni, a következő
adatok biztos meggyőzik: a mobil appok esetében háromszor magasabb a mobil konverzió
aránya és 30 százalékkal nagyobb a kosárérték is.
Maga az alkalmazás nemcsak egy vásárlási felület, hanem magába foglalja az offline
világban megszokott hűségkártyákat is – egyszer megadjuk az adatait és minden
vásárláskor automatikusan gyűlnek a hűségpontok. A push üzenetek eseményekhez,
helyszínhez kötötten érkeznek meg a felhasználó telefonjára, ahogy emlékeztetőket
lehet beállítani például az egy ideje nem vásárló ügyfelek számára. A pontos részletek
az alkalmazás weboldaláról ismerhetők meg.
Az MCOMAPP egyik legnagyobb használója az Auchan, akinek idén tavasszal, fél éves
tervezési és testreszabási munka után készült el a mobilos alkalmazása. Az Auchan
e-commerce vezetője, Szomolányi Márk elmondása szerint annak ellenére, hogy külön nem hirdették a mobil appot (a
mobileszközön weboldalokra látogatók számára az alkalmazás letöltését ajánlották),
nagy népszerűségnek örvend az online vásárlók körében: az online eladások 15 százaléka
az appon keresztül valósul meg. Az Auchan alkalmazása elnyerte Az Év Applikációja
különdíjat Az Év Honlapja 2018 versenyen.