Technology

allverizon_logo
Forrás: cache.daylife.com

Kábelszolgáltatókkal szövetkezett a Verizon

Saját szolgáltatási spektrumának bővítése érdekében kábeles televízió és internetszolgáltatókkal szövetkezett a Verizon.
Míg úgy tűnik az amerikai Igazságügyi Minisztérium sikeresen torpedózta meg a T-Mobile USA és az AT&T jövő évre tervezett egyesülését a Verizon saját versenyképességének növelése érdekében korábbi riválisaival szövetkezett. Egy 3,6 milliárdos dolláros ügylet értelmében a Verizon használhatja azokat a kihasználatlan frekvenciaspektrumokat, amelyeket kábeltársaságok birtokolnak. A telekom szolgáltató a Comcasttal, a Time Warner Cable-lel és a Bright House Networks-szel kötött előzetes megállapodást azokra a tartományokra, amelyeket a kábelszolgáltatók 2006 óta nem használtak. Az üzlet egy újabb lépés annak irányába, hogy a telefontársaságok bővítsék eddig rendelkezésre álló spektrumukat, annak érdekében, hogy ki tudják szolgálni az egyre növekvő mobilinternet igényeket.

Kedvezőbb csomagokat aktartak
Kedvezőbb csomagokat aktartak

Az amerikai hírközlést szabályozó Szövetségi Kommunikációs Bizottság már idén tavasszal figyelmeztetett arra, hogy az okostelefonok terjedésével exponenciálisan növekedő igények miatt 2014-re elfogyhatnak a kereskedelmi célra felhasználható rádiófrekvenciák. Az AT&T felvásárlási szándéka mögött is ez a fő mozgatórugó, hiszen a T-Mobile USA által kiépített hálózattal és a cég által birtokolt sávokkal bővíthetné saját szolgáltatását. A kábeltársaságok és a Verizon megegyezése is egészen biztosan fel fogja kelteni a trösztellenes csoportok érdeklődését, hiszen a ügylet értelmében a kábelszolgáltatók gyakorlatilag egy riválisuk javára  lemondanak arról, hogy saját mobil szolgáltatást indítsanak.

Amennyiben nem találnak kivetnivalót az üzletben, a Verizon jelentősen bővítheti saját frekvenciatartományát, valamint a kábelcégek ügyfélszolgálatán keresztül sokkal nagyobb felhasználói réteget szólíthat meg. Elképzelhető, hogy a jövőben a cégek egymás szolgáltatásait is árulni fogják ügyfélszolgálatukon keresztül, így létrejöhet egy olyan rendszer, ahol a felhasználó egy helyen fizethet elő televízióra, kábeles és mobil internetre és telefonra. A cégek elképzelése szerint a kábelszolgáltatók akár saját nevük alatt is kínálhatnák a Verizon szolgáltatását. Egyes vélemények szerint a kábelszolgáltatók önkéntes kilépése a mobilpiacról és a Verizon ajánlata jelentősen csökkentheti a versenyt, korlátozva az abban résztvevő szereplők számát. A Verizon szóvivői a felvetett aggályokra reagálva úgy fogalmaztak, az AT&T is rendelkezik hasonló marketingmegállapodással a DirecTV-vel így nem tartják valószínűnek, hogy az FCC fellép az ügyben.