Míg
úgy tűnik az amerikai Igazságügyi Minisztérium sikeresen torpedózta meg
a T-Mobile USA és az AT&T jövő évre tervezett
egyesülését a Verizon
saját versenyképességének növelése érdekében korábbi riválisaival
szövetkezett. Egy 3,6 milliárdos dolláros ügylet értelmében a Verizon
használhatja azokat a kihasználatlan frekvenciaspektrumokat, amelyeket
kábeltársaságok birtokolnak. A telekom szolgáltató a Comcasttal, a Time
Warner Cable-lel és a Bright House Networks-szel kötött előzetes
megállapodást azokra a tartományokra, amelyeket a kábelszolgáltatók 2006
óta nem használtak. Az üzlet egy újabb lépés annak irányába, hogy a
telefontársaságok bővítsék eddig rendelkezésre álló spektrumukat, annak
érdekében, hogy ki tudják szolgálni az egyre növekvő mobilinternet
igényeket.
Kedvezőbb csomagokat aktartak
Az
amerikai hírközlést szabályozó Szövetségi Kommunikációs Bizottság már
idén tavasszal figyelmeztetett arra, hogy az okostelefonok terjedésével
exponenciálisan növekedő igények miatt
2014-re elfogyhatnak a
kereskedelmi célra felhasználható rádiófrekvenciák. Az AT&T
felvásárlási szándéka mögött is ez a fő mozgatórugó, hiszen a T-Mobile
USA által kiépített hálózattal és a cég által birtokolt sávokkal
bővíthetné saját szolgáltatását. A kábeltársaságok és a Verizon
megegyezése is egészen biztosan fel fogja kelteni a trösztellenes
csoportok érdeklődését, hiszen a ügylet értelmében a kábelszolgáltatók
gyakorlatilag egy riválisuk javára lemondanak arról, hogy saját mobil
szolgáltatást indítsanak.
Amennyiben nem találnak kivetnivalót az üzletben, a Verizon
jelentősen bővítheti saját frekvenciatartományát, valamint a kábelcégek
ügyfélszolgálatán keresztül sokkal nagyobb felhasználói réteget
szólíthat meg. Elképzelhető, hogy a jövőben a cégek egymás
szolgáltatásait is árulni fogják ügyfélszolgálatukon keresztül, így
létrejöhet egy olyan rendszer, ahol a felhasználó egy helyen fizethet elő
televízióra, kábeles és mobil internetre és telefonra. A cégek
elképzelése szerint a kábelszolgáltatók akár saját nevük alatt is
kínálhatnák a Verizon szolgáltatását. Egyes vélemények szerint a
kábelszolgáltatók önkéntes kilépése a mobilpiacról és a Verizon ajánlata
jelentősen csökkentheti a versenyt, korlátozva az abban résztvevő
szereplők számát. A Verizon szóvivői a felvetett aggályokra reagálva úgy
fogalmaztak, az AT&T is rendelkezik hasonló
marketingmegállapodással a DirecTV-vel így nem tartják valószínűnek,
hogy az FCC fellép az ügyben.