Technology

Okosórák
Forrás: Counterpoint
Egészségtudatos vásárlók

Jól fogynak az okosórák

Az idei év első félévében a koronavírus-járvány tombolása ellenére 20 százalékkal nőtt az okosórák eladásából származó bevétel a Counterpoint adatai szerint.

Az okosórák továbbra is nagyon népszerűek a fogyasztók körében, ellentétben az okostelefonokkal és más intelligens eszközökkel, amelyek forgalma jelentősen visszaesett 2020 első félévében a COVID-19 pandémia negatív gazdasági hatásai miatt.

Közel 42 millió okosórát értékesítettek az időszakban, mivel a viselhető eszközök iránti igény nőtt az egyre inkább egészségtudatossá váló vásárlók körében. A legnagyobb növekedés Indiában (57 százalék), Európában (9 százalék) és az Egyesült Államokban (5 százalék), vagyis a COVID-19 által leginkább súlytott régiókban volt megfigyelhető. Az okosórák forgalmának egészséges növekedése ellensúlyozta a többi piac hanyatlását.

Az Apple továbbra is uralta az okosórák piacát mind volumen, mind érték szempontjából. A darabszámot tekintve az Apple Watch forgalma 22 százalékkal nőtt világszerte: Európa és Észak-Amerika voltak a leggyorsabban növekvő piacok 2020 első felében. A három vezető márka (Apple, Garmin, Huawei) zsebelte be az okosóra-eladásból származó bevételek 69 százalékát.