Technology

Bakai Balázs, Telvice
Bakai Balázs, Telvice
Forrás: ITB
Digitális transzformáció

Forma-1-es sebességre kapcsolt az ICT világ

Soha nem látott sebességgel érkeznek a változások a cégek életébe, amellyel a fejlesztési és innovációs folyamatok felgyorsításával és minőségének növelésével tudunk lépést tartani. A megoldás: automatizáció. A Telvice Kft. cikksorozatának első része.

Soha nem látott sebességgel érkeznek a változások a vállalatok mindennapjaiba. Erre a járvány csak rátett egy lapáttal: egyik napról a másikra álltunk át a digitális munkavégzésre, oktatásra és életre. Az emberek rendkívül gyorsan kényszerültek változtatni mindennapi szokásaikon, ahogy a vállalatok működésének is extra sebességgel kellett adaptálódnia az exponenciálisan növekvő online felhasználók kiszolgálásához.

Az Accenture felmérése szerint például a kényszerű lezárások után az emberek egyharmada már az összes vásárlását online intézi. A deVere Group elemzése meg azt mutatja, hogy a pénzügyi alkalmazások használata a karanténhelyzet elrendelése után 72 százalékkal nőtt egyetlen hét alatt. A vállalatoknak gyorsan kellett lépniük, a megváltozott helyzetet digitális szolgáltatásokkal, folyamatokkal tudták támogatni.

 

Nagysebességű változásokra számíthatnak a cégek

A digitális transzformáció a vállalatot teljesen áthatja, a folyamat során az üzleti tevékenység digitális alapokra kerül. A digitális transzformáció akkor lesz hatékony, ha a vállalat minden területén érvényesül a stratégiai szemléletváltás, aminek alappillérei a stabil üzemeltetés, az agilis fejlesztési tevékenység és az adatalapú ügyfélkezelés.

Forma-1-es sebességű fejlesztési, üzemeltetési és ügyfélkezelési folyamatokra kell berendezkedjenek a vállalatok, hiszen a váratlan változások az a korábbinál is magasabb elvárásokat támasztanak ügyféloldalról, és ezt a magas színvonalat stabilan kell biztosítania az üzleti területnek. Lássuk be, ha az emberek ma nem kapják meg azonnal azt, amit szeretnének, villámgyorsan elszegődnek a konkurenciához.

 

Automatizálással nyerjük meg a versenyt

A fejlesztés és innováció területén a vállalatok egyre nagyobb mértékű gyorsulásra, sőt éles kanyarokra kényszerülnek. Az agilis fejlesztési módszertanokban edződött vállalatok, de a hagyományosabb fejlesztéshez, innovációhoz szokott szervezetek is gyorsabban, rövidebb időtartam alatt jönnek ki az új fejlesztésekkel, ez a sebesség csak az automatizáció segítségével tartható – fogalmaz Bakai Balázs, a Telvice Kft. rendszerintegrációs szakértője.

A fejlesztések tesztelése, azok élesítése mind-mind automatizmussal támogathatók, ezeket a megoldásokat az adott vállalat igényeire szabottan, a saját vállalati környezetébe és meglévő eszközeihez illesztve, (legyenek azok nyílt vagy zárt forráskódúak) tudnak a Telvice szakértői telepíteni. A Telvice Continuous Delivery keretrendszere olyan szabvány folyamatot biztosít, amely végig kíséri és automatizálja az alkalmazás életciklusának lépéseit a fejlesztéstől kezdve a tesztelésen át, egészen az élesítési feladatokig, beleértve a minőség biztosítási vizsgálatot is.

A keretrendszer automatizáltan létrehozható lokális vagy cloud környezetben, egységes kezelést és iteratív átállást tesz lehetővé a monolitikus alkalmazás fejlesztésről a mikroszerviz alapú fejlesztésre. A fejlesztési és tesztelési lépéssorozat automatizált elemei konténerekben futnak mind monolitikus, mind mikroszerviz alapú alkalmazások esetében, ezáltal standard eszközökkel, egységesen kezelhetők, felügyelhetők és monitorozhatók.

 

Quality Gate

A vállalatok számára a konstans minőség is fontos. - Telvice Quality Gate megoldásunkkal azonos magas szintű és minőségű szolgáltatásokat és termékeket tudnak a vállalatok saját ügyfeleiknek biztosítani, attól függetlenül, hogy a belsős csapatra vagy külsős vállalkozókra bízták a fejlesztést és innovációt – folytatja Bakai Balázs szakértő. A minőségi ellenőrzés garantálja, hogy a kód hibátlan, a fejlesztés teljesítménye az elvárt szinten van, biztonsági szempontból is megfelel az elvárásoknak, senki előtt nincs és nem lehet meglepetés. Megoldásunkban az is fontos, hogy a folyamat bármikor megismételhető, ahányszor csak igény van rá, az emberi tévedést kizárva. A problémákat és az eltéréseket a fejlesztés korai szakaszában feltárhatjuk és a lézer pontosságával azonosíthatjuk – fejezte be a szakértő.

Vajon mi a tapasztalat az üzemeltetés területén? A mindennapi feladatokat hogyan lehet a folyamatosan változó követelményeknek megfelelően ellátni, a pályán maradni és a versenyben helytállni? Erről sorozatunk második részében lesz szó.