Technology

Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója
Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója
Forrás: Telenor
Kényszerből üzleti előny lehet a Telenor segítségével

Folyamatosan nő a digitális termékek részesedése a cég forgalmán belül

Amellett, hogy egyszerűen és kényelmesen teljesíthetik az elektronikus fizetés elfogadására vonatkozó törvényi előírást, még üzleti előnyt is szerezhetnek a vállalkozások a Telenor új szolgáltatása révén. A vállalat digitális termékek igazgatósága egyre nagyobb szerepet játszik a cég életében.

Novemberben jelentette be új, elektronikus fizetési megoldását a Telenor, amit a társaság digitális termékek igazgatósága dolgozott ki. A szolgáltatás főként azoknak a kis- és középvállalkozóknak jelenthet nagy segítséget, akik eddig valamilyen okból nem vezették be az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóik, ügyfeleik számára, de a jogszabályi változások miatt jövő januártól ez kötelező lesz megtenniük. A Fizetési Pont nevű szolgáltatóval összefogva a Telenor egy olyan konstrukciót dolgozott ki, amelyben gyorsan, kedvező feltételekkel vezethetik be az elektronikus fizetést bankkártya terminál (POS) alkalmazásával.

Növelhetik a profitabilitást

A társaság által kínál megoldás keretében a bankkártya-terminált nem kell önerőből megvásárolnia a vállalkozásnak, illetve újonnan beszerzett elektronikus fizetési megoldás (POS terminál) esetében 80 000 forintos, két év alatt, havi részletekben lehívható állami támogatást igényelhetnek a beszerzésre. A Telenor további kedvezményt is biztosít, ugyanis most elengedi a hálózati díj 30 százalékát. A három- vagy ötéves hűséggel elérhető fizetési megoldásban szintén előnyös a vásárlások ellenértékének 24 órán belüli jóváírása, illetve, hogy nincsen elvárt havi pénzforgalmi minimum a szolgáltatás igénybevételéhez. A Telenor által biztosított extra kedvezménnyel tehát a mobiltársaságon keresztül megrendelt Fizetési Pont szolgáltatáscsomag összességében kedvezőbb, mintha közvetlenül egy pénzügyi szolgáltatóhoz fordulna egy vállalkozás.

„Mobilszolgáltatóként egyrészt segíteni akarjuk a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a nekik leginkább megfelelő elektronikus fizetési módot, másrészt pedig olyan konstrukcióban akarjuk ezt tenni, amivel akár az ügyfélbázisukat, profitabilitásukat is növelni tudják. Mivel széles üzleti ügyfélbázissal és őket kiszolgáló profi értékesítési csapatokkal rendelkezünk, pontosan fel tudjuk mérni az ügyfelek igényeit és el tudjuk juttatni hozzájuk ezt a megoldást”, mondta el Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója.

Egy kézből több szolgáltatás

A szakember szerint a Telenorra már rég nem csak egy mobilszolgáltatóként kell gondolni. Az üzleti területen számos szolgáltatást nyújtanak a hang és adatcsomagok mellett, és lakossági vonalon is szeretnénk több új digitális megoldással piacra lépni. „Ahhoz, hogy az ügyfeleink és a piac számára relevánsak és érdekesek tudjunk maradni, szükség van új termékek, szolgáltatások nyújtására is. Az ügyfelek igénylik azt, hogy ne kelljen minden szolgáltatásért más céghez menni, azt szeretik, ha egy kézből tudnak megkapni több, az életüket, vagy üzletmenetüket segítő, megkönnyítő megoldást. Célunk, hogy partnerként is tekintsenek ránk az ügyfeleink, akár lakossági, akár üzleti ügyfelek. A három területen, amelyekre a digitális termékek igazgatósága koncentrál, a Telenor valamilyen formában most is jelen van termékekkel, de ezt a palettát még szélesebbé tesszük és újragondoljuk. Az egyik a pénzügyi szolgáltatások szegmens - itt az egyik jó példa a most bevezetett POS terminál -, ahol nagyon sok kiaknázatlan lehetőséget látunk. A másik az IoT szolgáltatások területe, ahol már most is látható a gyors fejlődés és ez véleményünk szerint a piaci igények növekedésével, majd az 5G bevezetésével is csak tovább fog fokozódni; itt elsősorban üzleti ügyfeleknek nyújtott szolgálatások vannak készülőben. A harmadik pedig a felhőalapú szolgáltatások területe, ami az elmúlt fél év során robbanásszerű fejlődésen ment keresztül és nekünk kiemelt szerepünk van abban, hogy ezeket a termékeket eljuttassuk az ügyfeleinkhez és segítsük őket a továbbiakban is a használatukban”, fűzte hozzá Homola Márton.

A különböző digitális és non-core termékek már jelenleg is számottevően hozzájárulnak a cég üzleti teljesítményéhez és a terület növekedése meghaladja a tradicionális termékek növekedési ütemét. A vállalatnál arra számítanak, hogy ez a jövőben fokozódni fog, és a részleg részesedése egyre nagyobb ütemben nő a teljes árbevételen belül.