Technology

smartphone
Forrás: Counterpoint
Mínusz 25 százalék

Durva visszaesés az amerikai okostelefon-piacon

A Counterpoint piackutató cég előzetes adatai szerint az idei második negyedévben az Egyesült Államokban 25 százalékkal kevesebb okostelefon talált gazdára, mint az előző év azonos időszakában, júniusban azonban már erősebb volt a forgalom, mint egy évvel korábban.

Jeff Fieldhack, a Counterpoint észak-amerikai kutatási igazgatója a második negyedévi adatokkal kapcsolatban azt mondta: „Március közepétől április közepéig volt a leggyengébb az értékesítés, mivel ekkor vezették be az első korlátozásokat a COVID-19 pandémia visszaszorítására. Április volt az okostelefon-eladások leggyengébb hónapja, mivel a mobilértékesítési csatornák mintegy 80 százalékát bezárták. Ekkor az eladási volumen több mint 50 százalékkal csökkent. A májustól június végéig tartó időszakban az okostelefon-eladások hétről hétre nőttek. A júniusi értékesítés már erősebb volt, mint a tavaly júniusi eladások, ami azt mutatja, hogy az amerikai okostelefon-piac reziliens.”

Ami a gyártók érintettségét illeti, a Samsung vészelte át a legjobban Amerikában a járvány kirobbanásának időszakát: a világ legnagyobb okostelefon-gyártó csupán 10 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A hazai kedvenc Apple 23 százalékkal kevesebb iPhone-t adott el áprilistól júniusig. Az LG eladásai 35 százalékkal csökkentek. A legrosszabbul a OnePlus, a Motorola és a ZTE jártak, 60, 62, illetve 68 százalékos zuhanással.