Technology

fokuszcsoportos_interju.jpg
Forrás: Pannon Egyetem
Fogyasztói és munkavállalói vélemények forrása

Csúcstechnológiás fókuszlaborban keresik a siker titkát

A veszprémi Pannon Egyetemen innovatív, csúcstechnológiát felsorakoztató marketing célú fókuszlaboratóriumot adtak át, ahol a marketing szakos diákok gyakorlati oktatása mellett a vállalatokkal együttműködve is terveznek kutatásokat.


Már tavasszal kész volt a veszprémi Pannon Egyetem új, marketing fókuszú laboratóriuma, ám a járványhelyzet miatt csak 2020. szeptember 17-én avatták fel a város, az egyetem és a sajtó képviselőinek jelenlétében az új beruházást. A fejlesztés még 2017-ben kezdődött, és az EFOP-3.6.2-16-2017-00017 azonosító számú, „Fenntartható, intelligens és befogadó regionális és városi modellek” című projekt keretén belül valósult meg.

Az eseményen Dr. Birkner Zoltán, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke kiemelte, hogy a térség kiemelt tudáscentruma (a Pannon Egyetem) számára rendkívül fontos az innováció, az új létesítmény pedig ezt a vonalat erősíti.

 

Egyedi rendszerek

Az 56,5 millió forintból megvalósuló projekt keretén belül 170 négyzetméteren alakították ki a marketing kutatásokhoz használható, kis fókuszcsoportos laboratóriumot, az építési, átalakítási munkálatok 2,5 évig folytak. A műhelyben egyedi audió- és videórendszert, speciális interaktív táblát telepítettek. Egy tolmácskabint is kiépítettek, így idegen nyelven végzett vizsgálatokat is lehet végezni, az eredeti nyelv és a fordítás egyaránt rögzíthető.

A laboratóriumban maximum 12 fős vizsgálatokat végezhetnek, elsősorban a gyakorlati képzésen résztvevő diákok vagy a szakirányú dolgozatukat készítő hallgatók. Igény szerint a vállalatok igényeinek megfelelő kvalitatív kutatásokra is sor kerülhet.

 

Vásárlói elégedettség kutatása
Követi a szemmozgást


Mivel a laboratóriumot egy fix és egy mobil szemkamerával is felszerelték, a kutatóműhely támogatást nyújthat a különböző vállalati honlapok fejlesztésében, a szoftverek használhatóságának kutatásában, optimalizálásában. A szemkamera követi és rögzíti az emberi szem mozgását, vagyis azt rögzíti, amit a fogyasztó szívesen néz, ahol többet elidőz.

A marketing fókusz laboratóriumban az előzetesen kiválogatott és megszűrt fókuszcsoport segítségével vizsgálhatják egy-egy termék fogadtatását, csomagolását, a tervezett reklámok sikerességét, ezzel is segítve a termékfejlesztők munkáját, a vásárlói elégedettség feltárását. A kutatóműhelyben a termékek tesztelése mellett az adott szolgáltatásokkal kapcsolatos érzelmi háttér feltárására, fogyasztói preferenciák mélyebb megismerésére, de akár a vállalati döntések fogadtatásának elemzése is lehetséges.

Az egyetemen is oktató, képzett moderátorok és elemzésben jártas szakemberek segítségével a szolgáltatás megrendelői megismerhetik fogyasztóik őszinte véleményét termékeikről, szolgáltatásaikról, és erre alapozva tudják meghozni a szükséges üzleti döntéseket.