Technology

kolcson_ugyintezes_lakas
Forrás: Pinterest

Az online ügyintézés is hajtja a személyi kölcsönöket

A 2016-os több mint 60 százalékos piaci növekedéshez képest 2017-ben közel 50 százalékkal tovább bővült a személyi kölcsönök piaca 2016 azonos időszakához képest.

A tavalyelőtt tapasztalt pozitív trend a 2017-es évben is folytatódott, ugyanis ismét jelentősen bővült az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök összege. A 2016-os több mint 60 százalékos piaci bővülést követően tavaly közel 50 százalékot növekedett a személyi kölcsönök piaca. Az OTP Bank a tavalyi év első háromnegyed évében több mint 85 milliárd forintnyi új személyi kölcsönt folyósított. Ezzel az eredménnyel a hitelintézet 2017-ben is megőrizte közel 40 százalékos részesedését a személyi kölcsön piacon.

A bank elsőként digitalizálta hazánkban a személyi kölcsön ügyintézés teljes folyamatát, így a termék egy számítógép segítségével akár otthonról is intézhető a nap 24 órájában, a hét minden napján. Az online kötött szerződések száma meghaladja a 4000 darabot, míg a kihelyezett összeg a több milliárd forintot. A személyi kölcsönt így igénylő ügyfelek életkorát vizsgálva elmondható, hogy nincsenek jellemző korosztályok. Ugyanúgy igénylik a terméket a húszas, harmincas éveikben lévők, mint az idősebb korosztályok.

Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Bank Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója az eredmények kapcsán elmondta: „A személyi kölcsön igénylések nagyarányú bővülésében egyre nagyobb szerepe van az online ügyintézési lehetőségnek, a digitális fejlesztéseknek. A tavalyi évben a megkötött szerződések 7 százaléka már teljes egészében elektronikusan, az OTPdirekt internetbankon keresztül történt.”

A személyi kölcsön termék népszerűsége miatt a vállalat a fióki ügyintézést is digitalizálta, ez egyrészt a háttérfolyamatokat érintette, másrészt a személyi kölcsön igénylése teljesen papírmentessé vált, a már minden fiókban elérhető digitális aláírópad segítségével. A korszerű, a legmagasabb szintű bankbiztonsági előírásoknak is megfelelő eszközre már több százezer ügyfelük regisztrált. A megoldásnak köszönhetően eddig 5,6 millió papíroldalt nem kellett kinyomtatni a fiókokban. A személyi kölcsön igénylésén kívül a lakossági készpénztranzakciók és átutalások, a számlanyitási folyamat, valamint december óta a betétlekötés is intézhető az aláírópadon.

„Azt látjuk, hogy a fogyasztók, az ügyfelek követik a változásokat; a digitalizáció jelentősen befolyásolja a hazai pénzügyi kultúra fejlődését is” – fűzte hozzá Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus.

A bank előzetes számításai szerint 2018-ban 20 százalék körüli bővülés várható az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök területén.