Technology

Piperék és nők (Forrás: pointscalc.com)
Piperék és nők (Forrás: pointscalc.com)
Forrás: pointscalc.com

Hölgyekkel teli webboltok

Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest. Ugyanakkor a nők aránya jelentősen megnőtt az internetes vásárlók csoportjában.

Az elmúlt évben nőtt az online napi fogyasztási cikkeket vásárlók aránya, a bővülés üteme a teljes online piac növekedését is meghaladta – derült ki a KutatóCentrum évente megismétlődő kutatássorozatának, az E-Shopping FMCG Reportnak friss adataiból. Míg ugyanis 2010-ben még csupán az aktív internetezők 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy év alatt legalább egy alkalommal vásárolt napi fogyasztási cikket online, addig idén ez az arány elérte a 15 százalékot. Ez 36 százalékos növekedést jelent, míg a teljes online piac 27 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Piperék és nők (Forrás: pointscalc.com)
Piperék és nők (Forrás: pointscalc.com)

Ennek köszönhetően az online FMCG vásárlók aránya az internetes vásárlókéhoz képest is emelkedett valamelyest, így 2011-ben már az online vásárlók egynegyede számít online FMCG vásárlónak is egyben. A bővülést a piperék és kozmetikumok piacának erősödése eredményezte, ugyanis ez volt az egyetlen kategória, amiben az előző évhez képest növekedés figyelhető meg. A második legnépszerűbb kategória a háztartási és vegyi áruk csoportja, míg az italokat, a zöldséget és a gyümölcsöt szinte mindenki hagyományos módon szerzi be.

A napi fogyasztási cikkeket online vásárlók között a hagyományos boltok közönségéhez hasonlóan a nők vannak többségben. Ugyanakkor nem csupán az FMCG szektorban jeleskednek a gyengébbik nem képviselői: a jelentés szerint a nők aránya jelentősen megnőtt az internetes vásárlók csoportjában is.

Egy-egy online bevásárlás alkalmával viszont nem költünk sokat: a napi fogyasztási cikkeket az interneten beszerzők a legutolsó vásárlásuk alkalmával a legnagyobb arányban 10 ezer forint alatti összeget költöttek el (84 százalék), ezen belül is legjellemzőbb az 1000 forint alatti költés (26 százalék). A webes boltok számára ugyanakkor kedvező tendenciát jelez, hogy 2010-hez képest jelentősen nőtt az 5 ezer és 10 ezer forint közötti értékben vásárlók aránya (12 százalékról 20 százalékra), és a több mint 20 ezer forintot elköltők aránya megduplázódott.