Technology

Forrás: vator.tv
Forrás: vator.tv

AdWords Youtube-on is

Múlt hét közepétől elérhető az AdWords szolgáltatás a Google ügyfelei számára a Youtube-on is. A szolgáltatás egyelőre béta verzióban működik, de minden Google ügyfél számára használhatja már meglévő AdWords fiókjával.

 

A Google múlt héttől kezdődően kiterjesztette AdWords szolgáltatását az általa birtokolt Youtube videómegosztóra is. A keresőcég legnagyobb bevételi forrását képező reklámszervező és elhelyező felület működési elvei hasonlóak a hagyományos keresés mellett megjelenített fizetett hirdetésekkel. A Google néhány már eddig is működő Youtube reklámozási formát átnevezett és beleillesztett az AdWords csomagba. Az eddig is elérhető Promoted Videos ezentúl TrueView néven működik további extrákkal kiegészülve. A szolgáltatás tesztüzeme, majd későbbi teljeskörű elindítása nagy előrelépés lehet a hirdetők számára, megkönnyítve tevékenységüket és hatalmas bevételeket generálhat a Google-nek. A cég a szolgáltatás elindításának promóciójaként minden új hirdető számára egy százdolláros kupont ajánlott fel, ezzel is próbálva bővíteni hirdetői körét.

Schmidt előre tervezett.      (forrás: Business Insider)
Schmidt előre tervezett. (forrás: Business Insider)

A már meglévő AdWords platformra épített szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a felhasználók a már megszokott szöveges hirdetések helyett saját videókat helyezzenek el a rendszerben. A feltöltött és saját fiók alatt nyilvántartott videókat több módszerrel is megjeleníthetik, önálló videóként, vagy lejátszott tartalmak elé, mögé illetve közé befűzve. A Google ezen felül a már megszokott szolgáltatásokat nyújtja felhasználóinak, a hirdetők meghatározhatják célcsoportjukat, témához vagy tartalomhoz rendelhetik hirdetésüket. Újítás, hogy a Youtube hirdetők számára is elérhetőek lesznek a Google statisztikái, ami alapján megtudhatják kik, hányszor és melyik hirdetéseikre kattintottak. A Google feltételei szerint a hirdetőknek csak akkor kell fizetnie, ha a felhasználók legalább 30 másodpercet megnéztek a hirdetésből, illetve ha a videó rövidebb fél percnél, akkor csak abban az esetben, ha a felhasználók végignézték azt.

Az új interface gyakorlatilag az AdWords eddigi felületének videókra szabott változata, azaz az eddigi felhasználóknak nem fog problémát jelenteni használatának elsajátítása, mindössze annyi különbséggel, hogy a szöveges hirdetések helyett videókat kezelnek. A hirdetők saját videóik feltöltéséhez több fiókot is használhatnak, így különböző kampányokhoz különböző Youtube fiókot hozhatnak létre, ám a statisztikákat összesítve láthatják. A Google egyelőre nem nyilatkozott arról, meddig tart a béta időszak és mikor várható a végleges termék bevezetése. Az AdWords elindításával a Google hatalmas bevételekre tehet szert a Youtube-on keresztül, hiszen annak napi több mint 2 milliárdos nézőtábora óriási célközönséget jelent, és ha igaznak bizonyulnak a pletykák, miszerint a cég filmek és televíziós sorozatok közvetítését is tervezi, ezzel megsokszorozhatják az oldalon elhelyezett hirdetések értékét.