Technology

Tovább az eddigi úton

A bevétel kicsit csökkent, az EBITDA viszont nőtt, és az egyéb mutatók is azt jelzik, hogy a Magyar Telekom jó irányba fejlődött tavaly – állítja a cég a 2014-es számok alapján.

2014 az ügyfél éve volt a Magyar Telekomnál – mondta a cég tavalyi eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Szabó János, a távközlési szolgáltató gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az elmúlt év lépései és fejlesztései többnyire arra irányultak, hogy az ügyfelek még teljesebb szolgáltatást kapjanak.

Ebbe a sorba tartozik például a márkaváltás teljessé tétele. Eltűntek a korábbi almárkák (T-Home, T-Mobile), és a Telekom már a teljes cégcsoport egységes márkája lett. Ezzel párhuzamosan a T-Systems márkanév is egyre elismertebb a piacon. Átgondolták az ajánlati portfoliót is, és a jövőben várható ügyfélszokásokat vették alapul, így alakítottak ki korlátlan csomagokat, vagy kínálnak értéknövelt tartalmakat (HD tévéadások, Spotify) az egyes szolgáltatásokhoz. A jövőben a struktúrát tovább szeretnék egyszerűsíteni, mondta Szabó János.

A technológia terén az elnyert (és a szolgáltatásba bekapcsolt) frekvenciák jelentették a legfontosabb előrelépést. Ennek köszönhetően a Magyar Telekom technológiai piacvezető a 4G mobilszolgáltatásokban, és az ügyfelek használják is a technológiát. Ugyancsak fontos lépés volt a kormánnyal kötött partnerségi megállapodás, amelynek révén nem csak az internetes infrastruktúra jut el a háztartásokba, hanem a használatához szükséges szolgáltatások és oktatás is.

A pénzügyi eredményekről szólva Szabó János szerint a legfontosabb tényező, hogy sikerült teljesíteni a korábban tett vállalásokat, és nőttek a távközlési szolgáltatásokból származó bevételek. A teljes bevétel 626,4 milliárd forint lett, az EBITDA pedig meghaladja a 181 milliárd forintot. A vezetékes hangszolgáltatások kivételével minden piaci szegmensben növelték az előfizetők számát, legnagyobb mértékben (17 százalékkal) a mobilinternetben, ahol nagyjából 2 millió előfizető van a társaságnak.

A 2015-ös évről a vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a 2014-ben megkezdett folyamatokat kívánják továbbvinni. Előrejelzéseik szerint marad a stabil pénzügyi eredmény, bár az EBITDA csökkenésre várható; ennek oka a korábban már bejelentett, idén ezerfős létszámcsökkenés mintegy 8 milliárd forintos egyszeri költsége. A korábbi nagyon magas beruházási szintet csökkenteni fogják, de a vezetékes szélessávú (30-100 megabites) hálózat bővítését folytatni fogják. Nem vonul ki a Telekom az energiapiacról sem, de a lakossági szegmesben kivár, míg az üzleti szegmensben erősíteni kívánja jelenlétét.