Technology

Innomax_Martha_Imre_Fodor_Tamas_420
Forrás: ITB

Távmunkával csak nyerhetnek a cégek

Az InnoMax díjjal elismert Wildom Kft. rugalmas munkavégzéssel támogatja kollégáit

Külföldön a távmunka már számtalan országban a vállalati kultúra elfogadott része, amellyel a cégek és az alkalmazottak egyaránt nyerhetnek: kevesebb az utazással töltött idő, hatékonyabb és rugalmasabb a munkavégzés, emellett az irodabérlési, üzemeltetési és utazási költségek is csökkennek. A jelenlegi technológiák pedig már azt is lehetővé teszik, hogy minden interneten „közlekedő" adat titkosítva legyen, és csak azok férjenek hozzá, akik a megfelelő azonosítókkal rendelkeznek.

 

„Örömmel tölt el bennünket, hogy az Invitel immár hatodik alkalommal megrendezett InnoMax innovációs pályázatán egy távmunkához kapcsolódó projektötlet érdemelte ki az első helyezést. Nem csupán a díjak által szeretnénk kifejezni, hogy ez számunkra fontos terület, hanem üzleti szolgáltatásainkkal is éppen ezekre a felhasználói igényekre fókuszálunk. A minap jelentettünk be olyan nagyszabású fejlesztéseket, amelyekkel bármilyen méretű hazai vállalat számára elérhetővé válnak a mobil munkavégzést támogató IP-centrikus telekommunikációs szolgáltatások, felhőalapú megoldások, valamint a digitális, internetes platformon egységesített felhasználói kommunikációs csatornák és funkciók” – mondta el Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.

 

Mártha Imre, Invitel és Fodor Tamás, Wildom
Mártha Imre, Invitel és Fodor Tamás, Wildom
 

 

Nem csak a nagyvállalatok kiváltsága

Az Invitel innovációs seregszemléjének közepes méretű cégek kategóriájában induló Wildom Kft. távmunka koncepciójával nem csak a családos kollégák szimpátiáját, de az első helyezést is elnyerte. A webtechnológiai fejlesztésekkel foglalkozó cég nyertes projektötletének elsődleges célja a vállalati online jelenlét és kommunikáció fejlesztése. A cégnél jelenleg is számos ilyen jellegű szolgáltatást vesznek igénybe önkéntes alapon a kollégák, melyek esetében a menedzsment megítélése szerint fennáll a veszélye annak, hogy a bizalmas céges információk olyan szolgáltatókon futnak át, amelyekkel kapcsolatban nincs lehetőség a felelős adathasználat kikényszerítésére. A távmunkát elősegítő licenszelt professzionális vállalati rendszerek pedig drágák a magyar KKV-k számára, és számos korlátozást tartalmaznak.

„A modern böngészők már támogatják a hang, kamera és a desktop megosztást WebRTC protokollal, és XMPP protokollra építve számos szabad, illetve nyílt forrású üzenetküldő alkalmazás is létrejött. Szeretnénk ezekből az elérhető legjobbakra építve egy sztenderdizált és stabil környezetet kialakítani. Az Invitel szolgáltatásaival ezt a – mostani elképzelések szerint – virtualizált, de teljesen saját felügyelet alatt álló rendszert egy gyors internetkapcsolattal rendelkező hosting centerből tudjuk üzemeltetni, így az otthon, ügyfeleknél és az irodában dolgozó munkatársak is megfelelő minőségben tudnak bekapcsolódni a szolgáltatásba. Az általunk is használt megoldásokat ügyfeleink részére is bevezetjük” – mondta Fodor Tamás, a Wildom Kft. projektvezetője.