Technology

08_flickr_420px
Forrás: -

Összefogás a mobiltárcáért

Felismerve az nfc-technológiában rejlő lehetőségeket és előnyöket, az iparág vezető szereplői megalakították a Mobil Tárca Egyesületet. A mobiltárca bevezetésében az elsők közt lehetünk Európában.

Először a nyáron hallhattuk azt a szándékot az iparág egyes résztvevőitől, hogy az nfc alapú mobilfizetést lehetővé tévő mobiltárca szabványosítása és elterjesztése érdekében összefogást fontolgatnak. Beérett a kezdeményezés, és múlt héten a Magyar Telekom, a Telenor, a Vodafone, a MasterCard, az OTP Bank és a SuperShop részvételével a nyilvánosság előtt is bemutatkozott a Mobil Tárca Egyesület. Közös céljuk, hogy az egységes mobil nfc alapú technológiát és az erre épülő gyorsan, biztonságosan és kényelmesen használható innovatív szolgáltatásokat Európában az elsők között vezessék be Magyarországon.

Christopher Mattheisen (Magyar Telekom), Drozdy Győző (Telenor), Beck György (Vodafone)
Christopher Mattheisen (Magyar Telekom), Drozdy Győző (Telenor), Beck György (Vodafone)

A bemutatkozó eseményen részt vevő mobilszolgáltatók egyetértettek abban, hogy ez összefogás nélkül nem megy. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke ezzel kapcsolatban a 2009-ben indult mobilparkolást hozta fel példaként. Mint elmondta, két és fél év alatt tízszeres növekedést értek el, melynek köszönhetően ma már minden második parkolást mobiltelefonról fizetnek.

Drozdy Győző, a Telenor Magyarország stratégiai tanácsadója szerint amennyiben hasonló sikerek mellett zajlik a mobiltárca bevezetése is, úgy egy év múlva az előfizetők tudatos választása lesz, hogy nfc-képes telefon mellett döntenek.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy 2012-ben sok olyan kezdeményezést láthatunk majd, ami egy végleges mobiltárca-megoldás létrehozására irányul, így Magyarország az elsők között lehet a világon a kereskedelmi szolgáltatások elindításában.

Mivel a mobiltárca (mWallet) nem egy szolgáltatáshoz kötődik, így az egyedi alkalmazásoknál jobban illeszkedik a felhasználók változó igényeihez. Alkalmazásával az élet minden területén hangsúlyosabb szerepet kap a mobilitás, és ez újfajta életstílust teremthet: általa a mobiltelefonnal fizetés, az elektronikus hűségkártyák, kuponok, közlekedési és belépőjegyek használatának újabb, gyorsabb, kényelmi funkciókkal teli formája terjedhet el.

Christopher Mattheisen (Magyar Telekom), Drozdy Győző (Telenor), Beck György (Vodafone)
Christopher Mattheisen (Magyar Telekom), Drozdy Győző (Telenor), Beck György (Vodafone)

Mindezt elősegítendő, az alapítók ajánlás szinten megfogalmazzák a szükséges technológiai szabványokat, javaslatokat tesznek a sikeres szolgáltatás bevezetésekhez, biztosítják a szolgáltatáshoz való szabad csatlakozást a partnerek részére, valamint támogatják és elvégzik az innovatív szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó felvilágosítást. Az összefogás révén kialakuló egységes technológiai keret megfelelő alapot teremthet az egyesület céljával egyetértő és azzal együttműködni kívánó partnerek, hazai szolgáltatók számára: megkönnyíti a beilleszkedésüket, felgyorsíthatja a piacra lépést, a felhasználói edukációt, és segítheti a szolgáltatások elterjedését.

Az egyesület a kreatív, felhasználóbarát szolgáltatások kialakításának érdekében még ebben az évben workshopot tart a technológia és a tagság iránt érdeklődőknek.