Technology

11_VF_Smart_Store25_420px
Forrás: -

Vodafone Smart Store: okos kütyük tárháza

Több tucat okostelefon, táblagépek, egyedi kiegészítők, képzett vevőszolgálat és okostelefonos képzés Budapest szívében.

Habár az egy-két évvel ezelőtt megfogalmazott prognózisok még nagyon óvatosan bántak az okostelefónia magyarországi térnyerését illetően, a vak is láthatja, hogy a hazai felhasználók a vártnál fogékonyabbak ezeknek az intelligens kütyüknek a használata iránt. Persze ez nem ment magától; az okostelefonok és a táblagépek terjesztésében érdekelt vállalatok – élükön a hazai szolgáltatókkal – oroszlánrészt vállaltak abból, hogy Magyarországon mára több mint egymillió okostelefonnal rendelkező ügyfelet számlálhassunk. Például azzal, hogy a pénztárcabarát készülékek piacra vitelével tulajdonképpen mindenki számára elérhető közelségbe hozzák a mobil internetezés és alkalmazások használatának 21. századi élményét. Ilyen úttörő szerepet vállalt magára többek közt a Vodafone is, amikor 845-ös modelljét vezette be előfizetői számára. Legújabb üzletével, a budapesti Fashion Streeten megnyílt Smart Store-ral újra evangelizációs feladatot vállalt magára a szolgáltató.


 

A Deák Ferenc utcában található üzlet merőben túlmutat a szokványos boltokon. Például azzal, hogy a megnövekedett fogyasztói elvárásnak minden részletében megfelel, páratlanul széles okostelefon-választékot – több mint 70 különböző modellt –, egyedi kiegészítőket és idehaza ritkaságszámba menő termékeket kínálva az érdeklődőknek. Ezzel azonban koránt sincs vége a különlegességeknek – a 22 fős boltszemélyzet már önmagában is garantálja az ügyfelek elégedettségét. A több nyelven beszélő „okos vevőasszisztensek” több hónapos speciális tréningen vettek részt, amelyen az okostelefonok specifikációiról, az operációs rendszerek sajátosságairól és a Vodafone kapcsolódó szolgáltatásairól mindent megtanultak, hogy az összes felmerülő kérdésre választ adhassanak.

A Smart Store-t edukációs feladatkörrel is felvértezték. Az üzletben kialakított oktatási központban a vásárlók és érdeklődők kezdő és haladó szintű rövid, 35-40 perces, ingyenes tanfolyamokon sajátíthatják el okostelefonjuk csínját-bínját. Emellett az üzlet a nyitvatartási napokon a zárást követően teljesen átadja helyét a 8 különböző tanfolyamot is indító Smart Oktatási Központnak.

Természetesen arra is gondoltak, hogy mi van akkor, ha a vásárló már eleve smart skillek birtokában toppan be az üzletbe. Ez esetben mindenki önmaga is könnyedén megszerezheti a számára releváns információt, a bejárat mellett elhelyezett érintőképernyőkön, illetve a az állványokon található táblagépek segítségével.

Az üzlet környezettudatos, ezért teljesen papírmentes, a fizetés vezeték nélküli technológián alapul, így pénztárgépet sem lát senki, mint ahogy kassza előtt várakozó ügyfelet sem. A vásárlás abban a tekintetben is rendhagyó, hogy az inkább személyes tanácsadónak, mint eladónak minősülő vevőasszisztensek a készülék kiválasztásától a beállításokon át a fizetésig végigkísérik az egész folyamatot.