Technology

23_unified_420
Forrás: -

Mi is az az ucc?

Egyre több helyen találkozhatunk az ucc kifejezéssel a sajtóban és szolgáltatások leírásában, ezért érdemes egy kicsit utánajárnunk, hogy mi is ez pontosan, és miért kap egyre több figyelmet a vezető gyártók és szolgáltatók részéről.


 

 

Elemek

Az egységesített kommunikáció (ucc) fő elemei:

– telefonhívások és beszélgetések kezelése többféle eszközön

– jelenlét (tudjuk, hogy ki hol van, és hogyan érhető el)

– azonnali üzenetküldés

– egységesített üzenetküldés (lásd feljebb)

– video- és hangkonferencia

– együttműködést biztosító alkalmazások használata

– üzleti folyamatokat támogató alkalmazások használata

A rövid kifejtés: egységesített kommunikáció (unified communication and collaboration). Nem technológia vagy termékmegnevezés, hanem egy olyan ideális állapot, amelyben a hang-, videó-, internet- és adatkommunikáció hely-, idő- és eszközfüggetlenül valósul meg az emberek között. Koncepciója azt tűzi ki célul, hogy képessé tegyük az embereket a kommunikációra bármilyen eszközzel és kommunikációs formával, helytől és időtől függetlenül. Az ip-hálózatok egységesen kialakított protokolljai nemcsak beszélgetéseket képesek továbbítani, hanem videokonferenciákat, sms-eket, csetelést, állományokat is – bármit, ami a megfelelő céleszközök hálózatba kapcsolásával megvalósítható.

Egységesített együttműködés az, ha a naptár, a feladatütemező, a munkafolyamat-vezérlő és az egyéb vállalati alkalmazások is elérhetők a felhasználók különböző eszközeiről, és így hatékonyan támogatják a csoportok kommunikációját. Az ucc természetesen a nagyobb vállalatok számára jelent kihívást, bár fokozatosan válnak elérhetővé megoldások kkv-k számára is.


Az idők során a vállalatvezetők megértették, hogy a kiváló belső kommunikáció az üzleti teljesítmény hajtóereje. Egy tavalyi felmérés szerint a vállalatvezetők több mint 60 százaléka tekint úgy az ucc-re, mint a teljesítményfokozás egyik legfontosabb eszközére. A munkatársak rugalmasságának növelésével, az információk gyorsabb áramlásával lehetővé válik, hogy a vállalat gyorsabban reagáljon az üzleti kihívásokra, és jobb minőségű munkát végezzen a kulcsemberek és -információk helytől független elérésével.

Az ucc-megoldások egyik legfontosabb eleme a jelenlét. Ez biztosítja, hogy bármilyen ügyben azonnal ki lehessen deríteni, hol érhető el a feladathoz nélkülözhetetlen kolléga, és a rendszer segítségével automatikusan fel lehessen vele venni a kapcsolatot akár szöveges üzenetküldéssel, majd abból indított hangbeszélgetéssel, vagy akár egy alkalmazás megosztásával (egy tervrajz közös nézegetésével és értelmezésével).

Jelentős költségekkel jár a jó ucc-rendszer kiépítése és üzemeltetése. Nemcsak a rendszerek integrációját, de az összes vállalaton belüli eszközt is fel kell készíteni rá. A valóságban nem is egy lépésben vezetik be, hanem például a vállalati okostelefonok bevezetésével párhuzamosan integrálják a cégek egyes üzleti alkalmazásaikat egy rendszerbe, így közelítik fokozatosan az ideális egységesített kommunikációs jövő felé.