Technology

20_9824_420
Forrás: -
Hibrid kommunikáció a gálán

Megültük a menyegzőt!

Illusztris helyszínen, a Budapest Music Center posztindusztriális miliőjében ülte meg modern kori menyegzőjét az ITB. Az ict-piac döntéshozóiból összesereglő násznépet a hibrid kommunikáció jegyében hívtuk meg, majd rangos díjátadóval végződött az este.

Hosszasan hömpölygött a tömeg a budapesti zeneközpont aulájába. Nem a szomszédos egyetemről jöttek, s nem is a közeli vásárcsarnokból érkeztek, bár a vendégsereg számossága azt sugallta, hogy ezek a népek csakis tömegesen vonuló tanulók vagy a Fővám térre igyekvő turisták lehetnek. De tévedtünk. Ez a tömeg öltönyben és nyakkendőben, színes-díszes kosztümökben lépdelt be az Inside ITB gálának helyet adó zenecenterbe. Rengetegen gyűltünk össze, egy gombostűt sem lehetett volna leejteni a fényesre suvickolt menedzserlábbelik között. Persze, ezen nem lepődtünk meg, rendeztünk már korábban is ütős gálákat, arra viszont magunk sem számítottunk, hogy a nyaralásból visszatérő és az üzleti évnek frissiben nekivágó ict-világ színe-java kíváncsi lesz arra, mitől is került ilyen esküvői hangulatba az ITB. Több száz üzletember találkozott nálunk először a nyári lazulás után, hogy frissen barnulva és feltöltődve beszélhessék át a közös kapcsolódási pontokat, üzleti lehetőségeket. No meg azt, hogy mi is pontosan az a hibrid kommunikáció, melynek bejelentésere az ITB idecsődítette a „násznépet”.

 


 

 

Hosszú volt az út

Mostanra, túl számos megújuláson és átszervezésen, immár négy kiadványban cseréljük ki tapasztalatainkat informatikai fókuszú olvasóinkkal. Felvettük a kapcsolatot mindenkivel, aki számít a szakmában, a diákoktól egészen a legfelsőbb döntéshozókig, végül minden itpeople-nek ösvényt törtünk az informatika mindennapjaiba. Mindezidáig azonban makacsul ragaszkodtunk ahhoz, hogy ez az eszmecsere csakis a média klasszikus formátumában, nyomtatott lapban jelenhet meg legjobban. Most sincs arról szó, hogy búcsút intünk a printnek, hiszen az ITB mindig is a nyomtatott média erejében hitt, s jövőjét is erre alapozza. Ami viszont egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem vagyunk nyitottak az új trendek felé, sőt! Kifejezetten hiszünk abban, hogy a social media világában nem létezik lehetetlen. Főleg akkor nem, ha saját, immár több mint tíz éve csiszolódó szakmai kompetenciáinkat összepárosíthatjuk a közösségi platformok modern kommunikációs lehetőségeivel – gondoltuk. Majd a gondolatokat tettek követték: a mostani Inside-on a „print”-et és a „social”-t hivatalosan is összeboronáltuk.

 

Kommunikáció, határok nélkül

Az újságokkal az a baj, hogy nem lehet belőlük eleget nyomni, hogy minden potenciális érdeklődő hozzájuthasson, egy website-tal pedig az, hogy nem biztos, hogy a megfelelő célcsoporthoz jut el a tartalma. Egy közösségi hálózat meg pont azért hasznos, mert mindkét előbb említett problémát kiküszöböli. Mivel manapság valamilyen formában mindenki rajta van a közösségi hálókon, nincs olyan, akihez ne lehetne eljutni, s mivel logikusan szortírozhatjuk is az ezekre médiumokra felkerülő tartalmakat, azok mindig a megfelelő befogadókra fognak találni. Ez nem megy magától, ez a művészet benne.

Ez a kulcsa az egésznek, s ez az a tudás, aminek birtokában az ITB nemzetközi csapata immár egymillió rendszeres olvasónkhoz juttatja el kiadónk tartalmait a kimondottan it-telco érdeklődésű, foglalkozású, végzettségű táborhoz. Ezt az alaposan átgondolt tartalomközlési formát neveztük mi el hibrid kommunikációnak. Sőt, tovább mentünk: ez a kommunikációs forma lesz az ITB elkövetkezendő éveiben a fő üzleti stratégia középpontjában.

 

Szeptemberi díjeső

Természetesen nemcsak magáról az ITB-ről szól az Inside gála, hanem sokkal inkább azokról és azoknak a szakmabelieknek, akik rendszerint itt találkoznak első ízben, miután visszatértek a nyári pihenésből. Egyben évindító tehát ez, ahol nem csak löketet adunk a nyakunkon lévő üzleti évnek, de értékeljük is az eltelt év legnagyobb érdemeit. Tapasztalatainkat rendre e gálán megjelenő külön kiadványunkban foglaljuk össze, az év legnagyobb ászait pedig a legrangosabb szakmai elismerések között jegyzett díjainkkal tüntetjük ki. Sorra vesszük, melyik volt az elmúlt egy év legütősebb ötlete az iparági projektek és termékek között, illetve hogy ki volt a szakma „megmondóembere”, s ki a legsikeresebb üzletember a hazai ict-világban.

 

Ők lettek a legmenőbbek

Az „Év legsikeresebb ict-menedzsere 2013” díjat Veres Zsolt vihette haza. Az IBM Magyarország első emberének legnagyobb teljesítménye kétségtelenül az, hogy az év elején stratégiai megállapodást írtak alá a magyar kormánnyal. Bár hosszan sorolhatnánk még itt a felső vezető kimagasló eredményeit, Veres Zsolt némileg másképp vélekedik a kitüntetésről. Mint elmondta, megtisztelő számára, hogy sokan az ő személyén keresztül vizualizálják a céget, az elért eredmények azonban nem az ő, hanem a cég és a partnerek közös munkájának gyümölcsei.

Minden évben díjazzuk azt a szakmabelit is, aki a szavazók szerint leginkább hatással volt a hazai ict-világ kommunikációjára. Az „Év ict-véleményformálója 2013” díjban Varga-Perke Bálint részesült, aki „kolléga”, a Buhera blog gazdája. Írásaiban a szakember az it-biztonságra fókuszál, s maga is e terület felértékelődésének tulajdonítja, hogy jobban felfigyeltek munkásságára. „Az információbiztonság, az adatbiztonság egyre inkább beszivárog az emberek mindennapi életébe. Az, hogy most én vehettem át ezt a díjat, azt is jelzi, hogy az embereknek már napi szinten kell erre a problémára fókuszálni, az ict-szakemberekre pedig ez különösen igaz” – véleményezte a szavazás végeredményét Varga-Perke Bálint.

 

Kötelező olvasmány

Az Inside ITB 2013 rendezvényre időzítve jelent meg „Az ict-piac nagykönyve 2013” című évkönyv, amely az idén a megújult stratégiánknak megfelelően a hagyományos blokkok mellett két új résszel egészült ki: egy social media és egy üzleti pszichológiai blokkal. A közösségi média rész a „social” használati stratégiákat, tapasztalatokat taglalja. Kitér a print és a közösségi média kapcsolatára, és elemzi a Like-ok, Talking About-ok számát. Az üzleti pszichológiai blokk az embertípus alapú motivációs technikák mellett sorra veszi, hogy milyen paradigmaváltás ment végbe a vezetésben.

Íme, a legjobb ötletek

Az „itbusiness Leadership Award” díjjal rendre azokat az ötleteket jutalmazza a szakmai zsűri, amelyek a legütősebbek voltak az elmúlt esztendőben. Projektfejlesztés kategóriában idén a Magyar Mobiltárca Szövetség szolgáltatáskoncepciója vitte a prímet. Ennek lényege, hogy azok a bankkártyák, hűségkártyák, jegyek, kuponok, amelyek eddig fizikai formában voltak jelen az ügyfél pénztárcájában, most virtuálisan, a mobiltelefonra letöltött alkalmazásban is megjelennek, és ez lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel fizessünk, gyűjtsünk hűségpontokat vagy akár érvényesítsük jegyünket – kihasználva a mobiltelefon által nyújtott lehetőségeket.

Termékfejlesztés kategóriában a Globomax Zrt. pályázata nyert. A Magyar Termék Nagydíjas MikroVoks a szavazatszámláló rendszer kiegészítéseként készült robotkamerás rendszerükért vehette át az elismerést. A rendszer az önkormányzati és a képviselő-testületi ülések anyagának tévén, illetve interneten történő megjelenítésére szolgál.

Idén egy különdíj is kiosztásra került, amelyet a Tresorit Kft.-nek ítéltek oda. A kliensoldali titkosítással ellátott, felhő alapú fájlmegosztó fejlesztésük különlegessége, hogy mindig csak az éppen jogosult felhasználók képesek dekódolni az állományt, következésképpen egyszerűvé és biztonságossá válik a felhő alapú fájlmegosztás. Fejlesztésüket egyébként még egyetlen hekkernek sem sikerült feltörnie.

 

Eladó a menyasszony!

Nem is remélhettünk volna ennél jobb évnyitót. Kiadónk immár több mint tíz éve rendezi meg az Inside ITB gálát, hagyománnyá vált. A visszaigazolások alapján úgy néz ki, az idei méltó megkoronázása volt a sok éve végzett munkának. Mondhatni, még a tavalyi, a nemzetközi médiavilágban teljesen egyedülálló Board magazinunk bemutatásának sikerét is meghaladtuk az idei gálán. Nem azért, mert idén is új kiadvánnyal jelentkeztünk (az itpeople-lel), amivel egyben teljessé tettük portfóliónkat. Sokkal inkább azért, mert a visszaigazolások szerint ismét sikerült találnunk egy olyan megközelítési módot és formát, amilyet eddig nem kínált a médiavilág.

Gálaestünkön tehát nemcsak a nívós szakmai díjakat elismerő tapsvihartól morajlott Budapest Music Centere, de új stratégiai elképzelésünk láttán is elismerően bólogatott az Inside 2013 vendégserege. Az pedig csak hab volt a menyasszonyi tortán, hogy már a gálaesten is számos olyan érdeklődő akadt, akik ott helyben „menyasszonytáncra” kérték fel a hibrid kommunikáció tudástárával kibővült kiadónkat.