Technology

innováció
Forrás: wordpress.com

Kihirdették az InnoApps verseny győzteseit

Fiatal fejlesztők mutatták be innovatív alkalmazásaikat az InnoApps versenyen, amelynek célja, hogy a közösségi bevonást elősegítő mobilalkalmazások fejlesztését ösztönözze.

A verseny győzteseit a november végén Brüsszelben megrendezett „Learning by creating with social media and apps” nevű rendezvényen hirdették ki. Az első díjat a Szlovéniából érkezett, 25 éves Tomaž Ščavničar nyerte el START nevű alkalmazásával, amely kezdő vállalkozók számára könnyíti meg új vállalkozásuk online elindítását és fejlesztését. Az alkalmazás segítségével egyszerűen továbbfejleszthetők a kezdeti ötletek, emellett lehetővé teszi az együttműködést számos potenciális vállalkozó között.

A döntőbe többek között az alábbi, legkreatívabbnak ítélt ötletek is bejutottak:

CanEat (legjobb női fejlesztőnek járó díj): a 19 éves, angol Elizabeth Cotton által fejlesztett alkalmazás meghatározott étrendi követelmények alapján mutatja meg a felhasználónak, hogy tartózkodási helyének közelében merre talál az igényeinek megfelelő menüt kínáló éttermeket és áruházakat. Így a felhasználó részletes információk birtokában döntheti el, hol szeretne étkezni.

TagTagCity (második helyezett): a spanyol Natalia Vicente alkalmazása lehetővé teszi az idegenforgalmi látnivalók, szolgáltatások és vállalkozások számára, hogy az általuk nyújtott különleges értékeket bemutassák látogatóiknak. Az alkalmazás QR-kódok és geotagging révén teremt online és offline kapcsolatot a felhasználó és környezete között.

WayUpTo (közönségdíj): a szlovén Gregor Spagnolo által fejlesztett alkalmazás új alapokra helyezi a hallgatóság, az előadók és a konferenciaszervezők közötti interakciót, valamint hatékony, közel valós idejű kommunikációval és visszajelzéssel javítja a konferenciaélményt.

A kezdeményezés mögött a Huawei Technologies, a Microsoft és a European Young Innovators Forum (EYIF) áll. Az első díj nyertese 5000 eurós pénzjutalomban részesül és teljes körű marketingtámogatást kap az alkalmazás népszerűsítése. Az első és második helyezettet, valamint a női fejlesztői díj nyertesét a Huawei körbevezeti Kína innovációs központjaiban. A díjnyertes fejlesztők és a közönségdíjas alkalmazásait a Microsoft Windows Store-ban is népszerűsíteni fogják.