Technology

business
Forrás: screamable.com

Harmincan a pályán

Az immár hagyományosnak mondható Inside itbusiness fogadáson adták át augusztus 30-án a magazin kiadója által életre hívott itbusiness leadership award díjat; nyolcadik alkalommal talált gazdára ez az iparági elismerés. Az öttagú, független szakmai zsűri 30 pályázatból választotta ki a nyerteseket.

Az innovációs pályázatokat idén két kategóriában várta a szerkesztőség és a zsűri: lehetett pályázni projektekkel, illetve termékfejlesztésekkel. A két kategóriagyőztes mellé a virtuális dobogó harmadik fokára a különdíjas állhatott fel. Az összes pályamunkáról alább adunk rövid összefoglalót. Három pályázó nem kívánt élni az innováció rövid leírásának publikálási lehetőségével.

 

Sínen vannak

A Projektfejlesztés kategória nyertese a NETvisor Zrt., amely egy távközlési üzemeltetéstámogató rendszert (ttr) alakított ki a MÁV részére. A projekt célja egy olyan komplex rendszer kialakítása volt, amely üzleti típusú szolgáltatásokat nyújt, versenyképes szolgáltatási paraméterek biztosításával a MÁV belső (leányvállalatok) és külső partnerei számára. Cél volt továbbá a szolgáltatások monitorozásának és a szolgáltatásminőség bizonyíthatóságának megteremtése, egy központosított műszaki nyilvántartás létrehozása, valamint az üzemeltetés folyamatvezérelt működtetésének megvalósítása, a szerepkörök és felelősségek nevesítése. A projekt egyik kitűzött eredményterméke volt a MÁV központi távközlési üzemeltetéstámogató központjának a létrehozása is.

Hamarosan bekövetkezik a hazai vasúti piac liberalizációja, és sok társaság használja majd a vasúti pályát és veszi igénybe a pályavasúti kapacitásokat, ezzel együtt ebben a szolgáltatási portfólióban mint részelem megjelenik a távközlési szolgáltatás is, amiért természetesen fizetni kell. A másikon ott van a tulajdonos, vagyis az állam és például a MÁV-Start Zrt. között létrejött közszolgáltatási szerződés. Ennek az a lényege, hogy az állam tudni akarja, mi mennyibe kerül. Sőt, arra is kitér a szerződés, hogy a megrendelő a rossz minőségű szolgáltatásért nem fizet. Ha tehát nem színvonalas a szolgáltatás, akkor a költségvetéstől mind kevesebb költségtérítés érkezik a MÁV-hoz. A ttr nagy előnye tehát az, hogy segítségével igazolni lehet a szolgáltatás teljesítését és annak minőségét, illetve figyelemmel lehet kísérni a reklamációkat.

 

Vadász Attila, TCT Hungary
Vadász Attila, TCT Hungary
Integrált csatornák

A Termékfejlesztés kategória díját a TCT Hungary Kft. nyerte, ők a Callmix nevű rendszerrel győztek. Alapja olyan kommunikációs mód, felület és eszköz iránti igény, amely túllép a hagyományos, egycsatornás, egy szálon bonyolított kommunikáción (telefon, e-mail, chat), és a kommunikációs szálakat egybe fűzve, strukturált, jól szervezett és minden eddiginél hatékonyabb információcsere és -megosztás lehetőségét kínálja.

A kifejlesztett rendszer nem csupán egyesíti a kommunikáció ismert csatornáit, de a kommunikáció folyamatába integrálja a releváns információforrásokat (legyen az egy tudásbázis, vállalati rendszer, keresőoldal vagy közösségi háló), ezzel személyekhez és az adott helyzetekhez illeszkedő információkat képes akár automatikusan rendelkezésre bocsátani. A CallMix számára megfelelő felületként szolgál egy számítógép, egy okostelefon, egy tablet, egy konzol, vagy akár egy smartTV is.

A megoldás a ma elterjedt hang alapú kommunikációt még hatékonyabbá teszi azáltal, hogy a fogyasztók számára tetszőlegesen kiválasztható, de egyenként széles körben elterjedt felületre teremti meg a kommunikáció vizuális oldalát. A hang alapú telekommunikáció személyre szabott jellege, kiegészülve a személyre szabott vizuális tartalmakkal, a fogyasztók számára minden eddiginél komplexebb információs, kommunikációs élményt kínál.

A termék sikerét jelzi, hogy a 2010. évi Innovációs TechShow 2.0 szakmai rendezvényen a szakértők és szakmai újságírók szavazatai alapján az év Innovációs Nagydíját is elnyerte.

 

Hangban bányásznak

A Különdíj tulajdonosa a Nextent Informatika Zrt., amely a VoiceMiner rendszerrel érdemelte ki a különdíjat. A Voice Miner egyedülálló kombinációja a mesterséges intelligencián és az üzleti intelligencián alapuló rendszereknek, a legmodernebb mesterséges intelligencia alapú beszédjel-feldolgozási és érzelemdetektálási technológiákat használja fel az ügyfélszolgálatoknál. A minőségi ügyfélszolgálat fontos eleme, hogy nyomon lehessen követni az ügyintéző aktivitását és az ügyféllel való bánásmódját. Szintén lényeges információ, hogy az ügyfelek milyen stílusban, hangulatban, milyen céllal telefonálnak, mi hangzott el.

Lukács László, Nextent
Lukács László, Nextent
A minőségi ügyfélszolgálat kialakítása érdekében ugyanis fontos ismerni, hogy az ügyfelek mennyire elégedettek; és ez nem csupán a termékek és szolgáltatások vonatkozásában lényeges, hanem legalább ennyire hangsúlyos az ügyfelek kezelésében is. Az ügyfélszolgálati beszélgetések értékes üzleti információkat tartalmaznak, s ezek felhasználására eddig nem volt gazdaságos megoldás.

A VoiceMiner rendszer a mesterséges intelligencián alapuló beszédjel-feldolgozás segítségével a tárolt beszélgetésekből érzékeli az érzelmi állapotokat és azok változásait, valamint felismeri az elhangzott kulcsszavakat. Nem szúrópróbaszerű válogatást végez, hanem az összes tárolt beszélgetést feldolgozza, amivel jelentősen hozzájárul nemcsak a minőségi és modern ügyfélszolgálat kialakításához, hanem az ügyfélmegtartási, marketing- és értékesítési eredmények javulásához.

 

Biztonság

Az informatikai biztonság manapság fontos dolog, csakhogy a megrendelők nehezen igazodtak ki a biztonsági piacon kapható megoldások és elérhető szolgáltatások között. Az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) című rendezvény létrehozó csapata ezen próbált segíteni.

A piacon mellesleg a korábbiakhoz képest megnőtt az olyan szervezeteknek a száma, amelyek tudatosan akarják kezelni az üzleti folyamataikat fenyegető kockázatokat, és minimalizálni kívánják a káresemények bekövetkezésének lehetőségét és hatását. A Kürt ennek a körnek fejlesztette ki a SeCube nevű információbiztonsági rendszerét.

 

Crm

A webről indított telefonhívások biztonsága is lényeges, különösen, ha – az eddigiektől eltérően – közvetlenül egy weboldalról lehet telefonhívást indítani mindenfajta külső program letöltése és telepítése nélkül, függetlenül az operációs rendszertől és a böngészőtől. Ilyen „gyorselérési” program a Skawa által kidolgozott ingyenhivo.hu technológia.

Egy másik crm-fejlesztés – a MAPI Oracle alapú crm-rendszere – a korábbi szétszórtságnak vet véget, s központosított, minden munkatárs számára elérhető, egységes projektkövető és -nyilvántartó programot vezetett be. Ennek köszönhetően aktuális, gyorsan elérhető és pontos vezetői jelentések érhetőek el.

 

Felhőszolgáltatás

A ma egyik slágertémája a felhőszolgáltatás, s különösen keresettek az ilyen megoldások, ha azok biztosítják az integrációt. A CE On-Demand adminisztrációs és kiszolgáló portálja mindezt lehetővé teszi a cég cloudszolgáltatást nyújtó viszonteladói számára legújabb termékeik és szolgáltatásaik vonatkozásában.

A felhő egyébként kiváló színtere lehet az otthondolgozásnak is. Ezt felismerve, a Skawa olyan távmunkamenedzsment-rendszert fejlesztett az internetre építve, amely képes a piacról összegyűjteni, feldarabolni és kiosztani a tömegesen elvégzendő feladatokat – például hangfelvételek legépelése vagy szerkesztés.

Ehhez kapcsolódhat egy beosztás-, szabadságtervező és jelenlét-nyilvántartó program, mint amilyen például az L-Soft a Piramis nevű humán szakértői rendszerének egyik, önállóan is bevezethető, üzemeltethető komponense.

 

Logisztika, távfelügyelet, fizetés

S ha már a távolban történnek dolgok – például a szállítás –, nem árt ezeket felügyelni. A DPD Hungária csomagszállító cég korábbi, Weblabel nevű internetes programját bővítette ki, amelynek segítségével teljesen változó informatikai környezetből is a szállítási feladatoknak megfelelő, egységes adatokat lehet szolgáltatni az ügyfeleknek.

Az idei díjazottak
Az idei díjazottak

A Kancellar.hu pedig olyan távmenedzsment-megoldást fejlesztett SmartSocket & Log4ensics néven, amely összegyűjti az intelligens szenzorhálózatok paramétereit, ezeket információkká alakítja, és adott esetben intelligens döntéseket hoz.

A táveljárások jellemzőek a pénzügyi szolgáltatásokra is. Erre jó példa a Simplexion üzenet- transzformációs köztesszoftvere. Ugyanis jövőre napon belüli elszámolást vezetnek be Magyarországon az elektronikus átutalásokra, s a termék, a Payment Message Hub a banki háttérrendszerek és a külvilág közé illeszkedik.

Az elszámolás egyik fázisa a számlaírás, de már ezt is lehet az interneten végezni. A KBOSS.hu Számlázz.hu alkalmazása weben keresztül elérhető számlázóprogram, amely egy modul segítségével összekapcsolható webáruházzal, vagy bármilyen üzleti alkalmazással. Az e-Jogsegéd elektronikus fizetési meghagyási (fmh) szolgáltatása kényelmes és egyszerű megoldást nyújt a követelésbehajtó cégeknek, amelyek a megbízó adatainak birtokában gyorsan elindíthatják a behajtást.

 

Média és mobilitás, megjelenítés

Nem az irodában ülnek azok az ügynökök sem, akik munkájuk optimalizálására a Synaptel által fejlesztett vállalati mobilflotta-figyelő rendszert használják. Ezt kiegészítette munkafolyamat-menedzsmenttel is a többfunkciós mobiltelefonok kezelésére.

A mobiltelefónia egyik új trendje a másutt már alkalmazott nfc-technológia bevetése. A Cellum is ebben utazik: NFC CelLink rendszere kihasználja az nfc-képes telefonok előnyeit, és megteremti az nfc alapú eszköz integrációját.

A mobilt a vezetékessel kapcsolja össze a Vodafone vezetékes internetkapcsolattal működő minibázisa, amelynek segítségével 3g/hsdpa-hálózatot lehet biztosítani minden olyan helyen – jellemzően beltéren –, ahol eddig egyáltalán nem volt térerő, vagy gyenge volt.

Zsűritagok
Zsűritagok
A mobilitást és a médiát kapcsolta össze stílszerűen a Sanoma Media Budapest, amikor mobilmédia fejlesztési központot hozott létre leányvállalatai connected média termékeinek fejlesztésére, nemzetközi tartalmak hatékony felhasználásával.

Tiszta médiafejlesztés a NETvisor iTVSense MiniProbe eszközei, amelyek alkalmasak modern, ip alapú hálózati szolgáltatások – mindenekelőtt iptv – minőségmérésére és a hibák közvetlen behatárolására.

A televíziózáshoz is kapcsolódhat az iPont terméke. Ez olyan, speciális 3d-platform, amely képes a szemüveggel nézhető 3d-tartalmakat valós időben szemüveg nélküli formátumra alakítani, és megjeleníteni azokat speciális 3d-kijelzőkön.

A médiában értelemszerűen benne van a zene, ehhez pedig – újszerű módon – fény is kapcsolódhat. Az Aximmetry úgynevezett valósidejű 3d-moduláris fényszintetizátort hozott létre, amely lehetőséget teremt élő látványalkotásra zeneművek előadásához, de széles körben felhasználható oktatási célokra is.

 

Oktatás, tartalomkezelés

Bizonyos szempontból médiumnak tekinthetők az oktatási anyagok is, hiszen tudást hordoznak. A Balázs-Diák fejlesztése az I Doctum interaktív tananyag, amely segítséget ad a pedagógusoknak abban, hogy előre elkészített animációkkal, interaktív feladatokkal még színesebbé tegyék a tanórákat.

A dvd-lemezeken túl pedig ott az internet mint hordozó. A LiveE cég LiveE Studio online virtuális iskolája (oktatási keretrendszere) ugyanis lehetővé teszi a magántanároknak, nyelviskoláknak, magánszemélyeknek, hogy kényelmes körülmények és szervezett keretek között oktathassanak az interneten keresztül.

Az oktatásból az üzleti világba vezet az ECM Consulting Invito vállalati tartalomkezelő rendszere. Ennek segítségével a cég vezetői elérhetik különféle tartalomtáraikat, dokumentumaikat, részt vehetnek az elektronikus üzleti folyamatokban, jóváhagyásokban és döntéshozatalban, kiküszöbölve ezzel a gyakran fárasztó személyes találkozókat.

A már működő tartalom- és dokumentumkezelő rendszereket is lehet szolgáltatásként kezelni, ezen segít a Contum Ypsilon Solution Framwork nevű újgenerációs köztesszoftvere. Ám léteznek térkép alapú keresőmotorok is, legalábbis amióta az ESRI Hungary kifejlesztett egyet. A GISearch keresőmotorja ugyanúgy összegyűjti a releváns weboldalakat, mint a manapság működő szoftverek, de a földrajzi helyeket beazonosítja, majd ezeket egy térképi referencia-adatbázis alapján X, Y koordinátákkal látja el és egy weben publikált térképen érdekes pontként megjeleníti.