Magyarországon is megjelent egy újabb biztosítási forma, amellyel az óvatos felhasználók
is jobban járnak, s a szolgáltatók is pluszbevételi forráshoz juthatnak. A készülékbiztosítás
annyira népszerű lett hazánkban, hogy az elővigyázatos ügyfeleket illetően már
régiós szinten is csúcsokat döntögetünk. És talán nem véletlenül, hiszen a csúcskategóriás
okostelefonok idehaza annyira drágák, hogy logikusabbnak tűnik elkerülni a véletlen
baleseteket.
Furcsamód azonban, a „hármak” közül nem mindenki mondhatja el magáról, hogy készülékbiztosítást
tud nyújtani. A Telenornál a mai napig úgy gondolják, elegendő, ha az eltűnt/ellopott
készülékeket letiltják az ügyfél kérésére. Nyilván nem is ők generálják a szolgáltatás
népszerűségét, hanem a másik két versenytárs. Kettejük közül egyébként a magentások
ismerték fel először azt a megnövekedett felhasználói igényt, hogy a felhasználóknak
igenis garanciákra van szükségük arra, hogy amennyiben elvesztik/ellopják készüléküket,
vagy esetleg csak megsérül, akkor ne kelljen a kidobott, adott esetben százezres
nagyságrendű összegek miatt szitkozódniuk.
Jól példázza a szolgáltatás népszerűségét az a hivatalos számadat, amely szerint
csak a magentásoknál a szolgáltatás bevezetése óta eltelt egy év alatt ötvenezer
újonnan vásárolt készülékre kötöttek biztosítást. Önmagában már ez is rekordnak
számít a kelet-közép-európai régióban – kár, hogy a Vodafone eredményeit ehhez
egyelőre még nem tudjuk hozzászámítani. A „pirosak” ugyanis durván fél évvel később,
május végén jelentkeztek ilyen jellegű ajánlatukkal, ami tehát még a féléves kort
sem éri el. (Mindenesetre amint konkrét számadatokat kapunk a szolgáltatótól,
beszámolunk a fejleményekről.)
A két szolgáltató konstrukciói egyébként meglehetősen hasonlítanak egymásra.
Mindkét esetben – nyilván a különböző felhasználói igényeket figyelembe véve –
egy alap- és egy extracsomaggal van dolgunk, ezek még a vállalt garanciákban is
hellyel-közzel megegyeznek. Mindkét szolgáltatóra igaz, hogy alapcsomagjaikban
javarészt a készülékek véletlenszerű károsodására és rongálódására koncentrálnak,
míg az extracsomag az előbbiek mellett lopás esetére is fedezetet nyújt a szerződésben
foglalt feltételekkel.
Említést érdemel továbbá, hogy legyünk „t”-sek vagy „vodások”, ami a biztosítást
illeti, végső soron mindkét szolgáltató az ACE European Grouppal áll megállapodásban,
habár a készülékek esetleges javítását/cseréjét a szolgáltatók maguk intézik.
Fontos tudni még, hogy a készülékbiztosítás nem nyújt fedezetet a telefonon tárolt
adatok visszaállítására, így adataink rendszeres mentéséről érdemes saját magunknak
gondoskodni – még akkor is, ha már fellelhetők az adatvesztést kompenzálandó biztonsági
szolgáltatások is.