Technology

digital_education_420
Forrás: ITB

Digitalizálódó iskolák

A digitalizáció az iskolákban és az oktatásban nem cél, hanem eszköz, de a sikeres programokhoz először az igényeket kell felmérni és az infrastruktúrát kell egységes szintre hozni – hangzott el az InnoDay szakmai fórumon.

A digitális gazdaság és a digitális társadalom kiépítése az oktatásnál, az oktatás színvonalának emelésénél kezdődik – mondta Gombos Szilárd, T-Systems Magyarország stratégiai presales igazgatója a Corvinus Egyetemen megrendezett InnoDay szakmai fórumon. Ezért először azokat az eszközöket és módszereket kell megkeresni, amelyekkel az oktatást lehet hatékonyabbá tenni; ennek egyik kiváló módja lehet a digitalizáció.

 


 

 

Odrobina László, az NGM szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára is egyetértett a digitalizáció szükségességével. Ennek részeként fontosnak tartja, hogy a diákokat azokon a csatornákon is meg tudják szólítani, amelyeket elsősorban ismeretszerzésre és kommunikációra használnak. Az ismeretek, a tudás átadására ezeket a csatornákat is fel kell használni, hogy a tananyagot vonzónak és érdekesnek találják a fiatalok. Mindközben a tanárok továbbképzésére is figyelmet kell fordítani, hogy ők is magas szinten tudják kezelni a megjelenő modern technológiai eszközöket. A helyettes államtitkár ehhez még hozzátette: azokra is gondolni kell, akik az iskolákban még nem tudták elsajátítani a digitális kompetenciákat. Ezért indul egy felnőttképzési program, amelynek során 100 ezer ember informatikai alapkompetenciáit kívánják javítani.

A képzéseket azonban meg kell előznie az igények és a meglévő eszközök felmérésének, tették hozzá más megszólalók. Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója szerint először néhány alapkérdésre kell választ adni: mit akarunk elérni az iskolákban és ahhoz milyen eszközrendszerre van szükség? Ezek után kell felmérni, hogy most milyen sávszélességű kapcsolattal rendelkeznek az iskolák (intézményenként és diákokra lebontva), mekkorára lenne szükség, milyen eszközöket kellene bevonni az oktatásba, és azokat ki biztosítaná? Jusztin Tamás, a T-Systems Magyarország szenior stratégiai presales menedzsere is szükségesnek tartja a digitális infrastruktúra egységes szintre hozását az iskolákban, mert csak erre alapozva lehet sikeres programokat indítani. Ő azonban továbbmenne még egy lépéssel, és a modern háztartási eszközök kezelését is bevonná az elsajátítandó digitális kompetenciák közé. Körülöttünk minden eszköz egyre intelligensebb lesz, és ezek kezelése nélkül nem fognak tudni boldogulni a jövő generációi, mondta a szakember.