Technology

robot_brain
Forrás: discovery.com
Hihetetlen!

Mesterséges intelligencia a képernyő helyett

Futurisztikus megállapításokat tartalmaz az Ericsson ConsumerLab idei jelentése a fogyasztói trendekről. Például azt, hogy öt emberből négy használna technikai eszközt a látása, hallása és-vagy a memóriája javítására.

A fogyasztói trendekről szóló éves jelentés ötödik kiadásában az Ericsson ConsumerLab a 2016-os év, és az azt követő időszak tíz legújabb fogyasztói trendjéről számol be.

Az idei jelentés szerint a fogyasztók úgy vélik, a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi, hogy okostelefon-képernyő nélkül is kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal. Sőt, az okostelefon-felhasználók fele szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.

A jelentés arra is rámutat, hogy a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál gyorsabb, és hamarabb kerül tömegpiacra is. Ezért drámaian lerövidül az az időszak hossza, amikor a korai alkalmazók (early adopters) másokra gyakorolt hatása erős.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója elmondta: „Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.”

2016 és az azt követő időszak legújabb fogyasztói trendjei

 1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket  Az emberek 80 százaléka már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).

 2.A streaming a fiatalok körében már életforma  A  tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube videó tartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46 százaléka naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.

 3. Az MI kiszorítja a képernyőt  A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók fele úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.

 4. A virtuális valósággá válik  A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videó-telefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.

 5. Érzékelős otthonok  Az okostelefon-felhasználók 55 százaléka szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.

 6. Ingázás, hatékonyan  Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A–ból B-be. 86 százalékuk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.

 7. Sürgősségi chat  A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60 százalékát érdekelné egy katasztrófa-információs alkalmazás.

 8. Szenzorok a testben  Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80 százaléka szeretné a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit – látását, hallását, memóriáját – is „felturbózni”.

 9. Hekkerek mindenhol  A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát jelentenek. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a társaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.

 10. Önjelölt újságírók  A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.

.
.

(A „10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban” című kiadvány az Ericsson ConsumerLab globális kutatási programjának részeként, a fogyasztói vélemények széles köre alapján készül. A legszélesebb trend 24 ország 1,1 milliárd lakosának, míg a legszűkebb trend 10 nagyváros 46 millió városi okostelefon-felhasználójának reprezentatív mintáján alapul.)