Security

phishing
Forrás: ITB
Adathalászat

Csalók fenyegetik a gáz- és áramfogyasztókat

Az NKM Energia Zrt.-re, az NKM energiaszolgáltatójára hivatkozó újabb visszaélések történtek az elmúlt napokban, a csalók az NKM online ügyfélszolgálata nevében, számla elkészülésére hivatkozva hamis e-mailekkel vették célba a magyarországi internethasználókat.

A Nemzeti Közművek (NKM) közleménye szerint az ügyfelek banki adataira fókuszáló csalók hamis e-mail-címekről küldik ki a számla elkészültére vonatkozó leveleket. Fontos tudni, hogy az NKM hivatalos online ügyfélszolgálati rendszerei az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy valamint a noreply@nkm.energy címekről küldik ki a hivatalos értesítéseket. Az ügyfeleknek minden esetben erről a két e-mail-címről érkezik a hivatalos, hiteles tájékoztatás, ha új földgáz- vagy áramszámlájuk készül.

Az NKM online ügyfélszolgálati weboldalán sosem kérik az ügyfelektől, hogy adják meg a bankkártyás fizetéshez szükséges adataikat. Azokat minden esetben a biztonságos banki felületre történő átirányítást követően kell csak megadniuk, hívja fel a figyelmet az NKM, amely egyúttal közölte: elhatárolódik minden, nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik a rendőrséggel és más hatóságokkal.

Azt kérik, hogy az ügyfelek bármilyen, NKM-el kapcsolatos visszaélés-gyanús megkeresést az ugyfelszolgalat@nkm.energy email címen vagy az ügyfélszolgálat +36 1/20/30/70 474 9999-es telefonszámán jelezzenek.