Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

Épül a tábor!

Imádom a b2b-világot. A médiában is. Annak ellenére, hogy ezzel a médiatevékenységgel kevesebb olvasóhoz jut el az üzenet. Igaz, rájuk szokták mondani, hogy értékes olvasók. De hát minden olvasó értékes! Most pedig az ITB-nél bevezetett hibrid kommunikációval egy b2b-cikket is már egyre szélesebb olvasóréteghez tudunk eljuttatni.


 

 

Amikor szakmai újságírásra, lapcsinálásra adtam a fejem, tudtam, hogy nem a média fősodrába tartozó tevékenységet választottam hivatásul. Nincs is ezzel semmi baj, mindig is élveztem, most is élvezem, amit csinálok. Igaz, néhanap azért picit bosszant, hogy születnek olyan cikkek, amelyek bármelyik gazdasági lapban vagy menedzsermagazinban is a húzó cikkek közé tartoznának, mégis, valamennyire bezár minket az ict-média világa… Persze az internetnek – a keresőknek, lapjaink digitális változatának – köszönhetően szép csendben nő a „megrögzött” print fogyasztókon felüli olvasótáborunk is! Sajnos, én nem vagyok az a „szép lassan fejlődjünk” típus, különösen, ha a láthatáron már ott van, amit megoldásnak gondolok.

Pedig ott van! A Facebook, ha tetszik, ha nem, beköltözött az életünkbe, és sok szempontból alaposan felforgatta azt. Olvasási szokásainkat biztosan. Eddig leginkább a nagy hírportálokon kezdtük el az olvasgatást, és utána bóklásztunk el egy-egy tematikus oldal felé, vagy nyúltunk az adott terület print kiadványa után. Most meg „felmegyünk” a Facebookra, és ott kezdjük el olvasgatni ismerőseink posztjait, és onnan kattintunk rá a szájtokra, blogokra, videókra vagy kapcsolódunk be a csetelésbe. Fura helyzet, hogy ismerőseink ismerősei megosztásai, lájkjai akaratlanul is befolyásolják, kis túlzással szinte meghatározzák, hogy mibe olvassunk bele…

Innentől a recept kézenfekvő: fel kell építeni a Facebookon is azt a tábort, amely azokból az emberekből áll, akiknek írunk. Ez az építkezés nem megy máról holnapra, ráadásul a közösségépítés magában nem is elegendő. Fenn is kell tudnunk tartani ennek a tábornak az érdeklődését – folyamatosan. Ez kemény munka. Nem megy csak úgy, hanem kell hozzá szakértelem, méghozzá egy új típusú szakértelem, amely, ha tetszik, ha nem, nem feltétlenül az 50+-osokra jellemző. Van benne jókora nemzetközi komponens is.

Már csak az ITB példáján is azt látom, hogy ami sok Facebook-ügynökségnek nem sikerül, arra mi, egy ilyen háttérrel, képesek vagyunk. Így testközelbe kerül annak az „álomnak” a megvalósulása, hogy egy-egy cikkünket akár 50–100 ezren olvassák. Bevallom, elképesztően jó érzés, amikor ennek a hibrid – print- és Facebook- – kommunikációnak köszönhetően egyik-másik vezércikkem hetven- vagy százezer emberhez jutott már el.