Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

Életciklusok

Egykor volt kollégám sokszor, makacsul hangoztatta: minden terméknek megvan a maga életciklusa! Ez alatt – kissé pesszimistán – azt a nemzetközi ict-lapot értette, amelyért akkoriban dolgoztunk. Pedig nemcsak a médiatermékekre igaz, hanem az ict-termékekre, szolgáltatásokra is. Abban az időszakban el nem tudtam képzelni, hogy igazat beszél. Egy ideje már tudom, hogy bizony nem túlzott…


 

Ha már visszanyúltam a múltba, akkor beugrik mindezzel kapcsolatban a szép emlékű Comdex, illetve a CeBIT. Előbbin történtek meg a „nagy termékbejelentések” úgy ősz magasságában, aztán mindezek európai debütálására Hannoverben került sor, márciusban. Ugye, ez a két időpont már eleve feltételezi, hogy egy it-termék életciklusa akkoriban legalább egy évig tartott.

Azóta finoman szólva is sokat változott a világ, s ebben a felgyorsult it-  és kommunikációs környezetben őrült sebességgel avulnak el a termékek. Céges policy-k ide vagy oda, a mobilok és számítógépek cseréjére mostanság már nemigen kell 2-4 évet várni, és nemcsak a „byod” szisztéma térhódítása miatt. Hanem, mert a vezetők tudják: a lehető legkorszerűbb eszközökkel kell dolgoznia egy munkavállalónak, hogy a maga területén sikeres legyen. Ők a hardverek lecserélésével vagy egy új szoftververzió bevezetésével nem a trendiség bajnokaiként akarnak feltűnni, csupán a hatékonyságot akarják növelni, és csak a legvégső esetben verik magukat költségbe.

Ez az analógia érvényes a médiavilágra is! Azt gondolom, senki sem vethet ránk követ azért, hogy hagynánk elavulni termékeinket. Konkrétan az itbusinesshez az ITB-beli léte során már kétszer, jó alaposan hozzányúltunk, az itbridge és Board magazinok életciklusát pedig a periodicitás megváltoztatásával toltuk ki. A tavaly áprilisban piacra dobott itpeople magazinon is hajtottunk már végre ráncfelvarrást. És még csak a print portfólióról volt szó. Ott van még az event, az online, a social media, mind-mind hasonló folyamatok helyszíne.

De hát a média már csak ilyen, a folyamatos megújulásról szól. Ebben az egy dologban azért nagyon hasonlít az ict-világ elavulás-ellenességéhez!