Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

DEAL DONE!

A szóban forgó esetben az alku maga a DEAL! elnevezésű konferenciánk. A „Done” pedig arra utal, hogy azt bizony sikerrel lefolytattuk.


 

Pedig nem triviális egy konferenciaszezon végén rendezni egy addig még sosem volt eseményt. Ugyebár ott volt nemrégiben az Infotér, amely elvitte a kormányzati informatika iránt érdeklődőket. Aztán rá egy hétre egy másik megakonferencia, a T-Systems Symposion fedte le az it-telco szakmai kört a maga teljességében. Nem vagyok kételkedő típus, pláne nem saját dolgainkat illetően, de azért átfutott az agyamon: nem vagyunk túlságosan ambiciózusak időzítésben, témában? Honnan ért az ITB ahhoz, hogy okosakat mondjon a salesről – talán ez a kérdés is felmerülhet.

De azt látom, átment mindenkinek, hogy mi olyan dolgokról rendezünk konferenciát, amelyekhez közünk van, amelyekhez megvan a tudásunk vagy primer módon, vagy a közvetlen hátországunkkal kiegészülve. Van tehát hitelünk az ügyfeleink előtt, így ha értékesítésről beszélünk, akkor oda eljönnek a salesesek. Kevés ennél húsba vágóbb probléma van mostanság! Hisz vagy azonnal, vagy távlati célként el akarunk adni, üzletet akarunk bővíteni, üzletet akarunk megismertetni.

Így hát alapvetően a sales-vezetőket érdekelte leginkább a mondandónk. Nagyon érdekes volt megélni, hogy be tudtunk hozni egy vadonatúj célcsoportot a rendezvényünkre. Bár megtörtént ugyanez a tavaszi Human Hungary konferenciánkon a hr-esekkel, fejvadászokkal, szervezetfejlesztőkkel!

Valóban kereskedelmire sikeredett a rendezvény: tipikus sales „duma” folyt mindenütt: bemutatkozások, névjegycserék, konkrét információcserék, időpont-egyeztetések. Én még ilyen erős networking lábú rendezvényt nem csináltam ITB-berkekben!

Ezek mellett is volt még pár olyan pillanat, amelyekért megérte tető alá hozni a DEAL! konferenciát. Ezek a percek pedig az előadóteremhez köthetők. Ott állni ennyi ict-sales előtt, és azt látni a szemekben, hogy őszintén kíváncsiak a mondandómra, azért az nagyon felemelő élmény… Vagy körbenézni a teremben, ahol a légy zümmögését is meg lehetett volna hallani, annyira figyelték a sales-stratéga előadását.

Ilyenkor büszke vagyok ám magunkra, mert olyat tudtunk adni, ami máshol nem érhető el, és ami át is ültethető a gyakorlatba! Engem külön jó érzéssel töltött el, hogy ezzel a konferenciával összeállt a kép, úgy látom. Mindenki más is láthatta, hogy az ITB vérzivataros időkben történő túlélése, fejlődése komoly munka eredménye. It-telco területen az ITBusiness & Technology, üzleti pszichológia fronton a Human Hungary, menedzser-networking tekintetben az Inside, és végül, de nem utolsósorban sales-stratégia fronton a DEAL!. Így 2014-ben már senki nem csodálkozik azon, hogy egy új event-portfólióval szolgáljuk ki ügyfeleinket.

Tehát akár print, akár social media, akár event csatornán tervez valaki kommunikációt 2014-re az ict-területen – biztosan találkozik velünk!