Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

DEAL!

Ha megpróbáljuk sorba állítani az üzleti életben használt szavak közül a pozitív jelentésűeket, biztos, hogy a „deal” a lista elején lesz. Mindenki várja azt a pillanatot, amikor egy rövidebb-hosszabb – manapság inkább hosszadalmasabb – tárgyalási időszak után egymás kezébe csapunk, és elmondjuk ezt a rövid szócskát.


 

 

Az már nem kérdés a kommunikációs szakemberek számára, hogy a rendezvények szerepe drasztikusan felértékelődött a válság után. Ennek okain lehet vitatkozni, létjogosultságát lehet firtatni, de az biztosan nem véletlen, hogy az it-telco menedzserek – a BellResearch-ITB 2013 piackutatása alapján – közel fele a legfontosabb értékesítési csatornának tartja a konferenciákon és egyéb rendezvényeken történő megjelenést. Így hát az ITB-nek is egyértelmű a lecke: intenzíven előre kell lépni ezen a területen, hogy ügyfeleinket egyre inkább támogassuk üzletszerzési tevékenységükben.

Persze nehéz állandóan új rést találni egy akár telítettnek is nevezhető piacon. Ugyanazt meg minek másként? Magam is nagy konferencialátogató vagyok, így amikor érzem, hogy kellene még event, sokszor visszahőkölök a túlkínálat láttán. Majd amikor kikerül a megbízás az arra érdemes koncepciógyártóknak, mind a konferencia fő gondolata, mind a kreatív körítés elkészül, csak kapkodom a fejemet, hogy ezt a hiányt hogyan nem vettük eddig észre.

Miért is járunk konferenciára? Jól érezni magunkat, ismerkedni, tanulni, és még sorolhatnám, de mindezek mögött egyetlen gondolat húzódik meg azonnali vagy távlati célként: el akarunk adni, üzletet akarunk bővíteni, üzletet akarunk megismertetni. Vagyis értékesíteni akarunk! Még sincs kimondottan sales fókuszú rendezvény a piacon!

Könnyű elhatározni, hogy legyen ilyen konferencia, de bizony sok követelményt támaszt egy sales témakörű rendezvény. A szervezés kezdetekor magam is megértettem, miért marad távol egy hagyományos konferenciaszervező ettől az egyébként húsba vágó témától. A tartalom speciális, a megkívánt szakembergárda szinte elérhetetlen hazai körülmények között. Márpedig a sales téma igazi  stratégái tudják, hogy Magyarország extra piac Európán belül is.

Mégis miért vágunk bele ebbe a témába? Nagyon jó it-telco esettanulmányokat ismerünk az értékesítési területről. Nagyon jó kapcsolataink vannak olyan előadókkal, akik bevált értékesítési módszerekről tudnak beszélgetni. És nekünk van olyan sales-stratéga a tarsolyunkban, akitől első kézből lehet hallani a válság után átrendeződött piacon, a 2014–2015-ben, hazánkban az it-telco szektorban alkalmazható értékesítési stratégiákról, azok gyakorlatban alkalmazható megoldásairól. Árképzés, az ár fogalmának átalakulása, a kiemelt és a direkt értékesítők motivációs rendszere, kiemelt tekintettel az X és Y generációs sales emberekre, mind-mind téma lesz.

A piacon bekövetkezett változásokat tökéletesen kifejezi az a gyerekmondóka, amelyet a konferencia mottójául választottunk: „Én elmentem a vásárba, félpénzzel”. Míg 2008 előtt elmehettem úgy a vásárba, hogy utána megmaradt a félpénzem, ma már csak azzal a félpénzzel megyek a vásárba, s azt akarom elkölteni a lehető legjobban.

Na kérem, erről szól majd az ITB DEAL! Olyan jól megtaláltuk a rést a piacon, hogy az ITB rendezvényei életében csúcsot döntött a regisztráltak száma – pedig még hol van november 26.!