Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

Csilláron lógni is tudni kell!

Nagy vállalkozásba vágta az ITB azt a bizonyos, fákat kidöntő alkalmatosságát. Meg akartuk szervezni működésünk első, valóban populáris konferenciáját. Mivel a kiadó az elmúlt években folyamatosan tolta eseményeit a valódi prémium irányba, nagy kérdőjelek voltak bennem, mit tudunk felmutatni e téren.


Év elején került a kezembe egy kutatási eredmény, amely azóta is, újra és újra elgondolkodtat. Akkor nem igazán tudtam azonosulni vele, de mára, közel egy év tapasztalatával a hátam mögött úgy gondolom, mindent értek. Az idei első konferenciánkra készülve egy kutató céget kértünk fel, tudja meg az it-telco döntéshozók véleményét a kommunikációs hatásokról. Ennek a szelektált válaszadói körnek 39 százaléka akkor egyértelműen azt közölte, hogy a leghatásosabb kommunikációs csatorna a rendezvény („event”). Nem meglepő tehát, ha manapság az ember azt érzi, hogy ezen a piacon túlkínálat van; és az sem meglepő, hogy a túlkínálat ellenére egy jó ötlettel, témával mindig lehet rést találni. Ha csak abba gondolok bele, hogy az ITB-nek idén öt, nagyobb tömegeket megmozgató eseménye volt (lesz) a tíz klubrendezvényünk mellett, akkor az év eleji értetlenségem nem is értem.

Kijött egy kormányrendelet, amely teljes mértékben átalakítja az intézmények gazdálkodási rendjét. Elképesztő az érdeklődés ezekkel a változásokkal, illetve azok informatikai vonatkozásaival kapcsolatban. Már olyan sokszor láttam, hogy megszületett, mi több életbe lépett egy rendelet, amelyre sem az adott szakterület nem volt teljesen felkészülve, sem annak informatikai leképezésére nem volt meg a minimálisan elegendő idő. Mindenki csak kapkodott, azt sem tudta, mit csináljon, beleértve az it-rendszerek üzemeltetőit…

Így hát a feladat számunkra adott: informálni kell az olvasót! Ennek pedig egy konferencia a legtermészetesebb megvalósulása, ahol az érdeklődők első kézből, a terület első számú vezetőitől kaphatnak információkat. Nem egy konferenciát szerveztünk, de hogy az legyen a legnagyobb problémánk, hogy a regisztrációt miképp tudjuk kordában tartani, nem gondoltuk volna… De ennél nagyobb problémánk sose legyen!

Végül is október 1-én majd kiélvezzük, milyen jó is az, amikor egy konferencián a csilláron is lógnak. Számomra ez afféle elégtétel is, mert a legtöbbször azt tapasztalom, hogy az ügyfeleink is „csak a vezetők legyenek ott” típusú konferenciát szeretnének, „de azért legyenek vagy ötszázan” felkiáltással. Márpedig a kettő együtt nem megy. Emiatt aztán sokakban kételkedés ütötte fel a fejét, hogy az ITB meg tud-e mozdítani tömegeket vagy sem? Nos, ez a 300 fős eseménynek induló konferencia már biztosan nem lesz 600 fő alatti – és még nincs vége a számlálásnak.

Tehát nincs más dolgunk, mint hogy eltegyük magunknak tanulságként: bármennyire túlzsúfolt konferenciapiacon is lehet sikert elérni egy addig sose volt konferenciával, ha a témaválasztás húsba vágó, és az ott elhangzottak már másnaptól valóban hasznosíthatók.