Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

Családállítás

Nemegyszer hallottam a mentoromtól: csak akkor tudsz százszázalékosan koncentrálni a munkádra, ha a hátországod maximálisan rendben van.

Ezt az „otthon mindennek rendben kell lennie” mondást szerintem mindenki csípőből vágja. De nagyon kevesek azok, akiknél valóban így is van. Talán még ennél is kevesebben vannak azok, akik tesznek is annak érdekében, hogy valóban konstans módon rendben legyen a magánéletük. Pedig, valljuk be, enélkül tényleg nehéz topon lenni, és tanácsadó vagy mentor legyen a talpán, aki ilyen esetben „csodát” tud produkálni mentoráltja cégével.

Rengeteg történetet láttam, hogy a siker, a pénz, hogy változtatta meg az embereket, s ezek a nagy változások nemegyszer persze azzal jártak, hogy a sikeremberek kiléptek addigi kapcsolatukból. Amit akár törvényszerűnek is fel lehet fogni, hisz a párok nem egyszerre, egy irányba változnak. Ilyenkor aztán gyakran jön az az ominózus „második alom” is.

Persze nemcsak ezek a párkapcsolati „nyűgök” hatnak erőteljesen a munkára, hanem – ahogy a jó öreg Zsigmond bácsi (Freud) megmondta – a gyerekkor, meg az a bizonyos szülő-gyerek kapcsolat legalább annyira ludas sok mindenért. Amíg ezeket a fel nem dolgozott, ki nem mondott problémákat nem „orvosoljuk”, addig ennek negatív hatása rányomja a bélyegét a munkánkra.

Sok olyan módszert láttam, amely kiválóan feltárja ezeket a gócpontokat, de valódi megoldást nem igazán kínál ezek feldolgozására. Vagy talán kínál – csak én még nemigen találkoztam olyan valakivel, akin ennek áldásos hatását láttam volna.

A „véletlen” valahogy úgy hozta, hogy egy olyan csapattal ismerkedtem meg, akik szervezetállítással, meg családállítással foglalkoznak. Engem érdekelnek az üzletfejlesztési módszertanok, de el sem tudtam képzelni, hogy ez meg mi a csuda lehet. Mivel kíváncsi ember vagyok, meginvitáltam őket egy bemutatóra. Igaz, akkor még nem gondoltam, hogy a bemutatóba engem is bevonnak. Ami még nem lett volna baj! De ahogy mindez rám hatott, azt nem gondoltam volna.

A lényeg: rátaláltam egy olyan módszertanra, amely más, már bevált üzletfejlesztési metódusokhoz jól illeszthető. Hogy pontosan miről van szó? Elolvashatják „Személyiség” rovatunkban, a 22. oldalon kezdődő cikkben.