Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

Az új útszakasz elkészült. Köszönjük türelmüket!

Amikor az „Y” generációval kapcsolatban kérdezték a véleményemet, vajon elfogadja-e a jelenleg uralmon lévő vezetőgárda őket, mindig bajban voltam, mi is a valódi válasz. Öt évvel ezelőtt egyértelmű volt a „Nem!”, az elmúlt két évben hezitálnom kellett, de ma már azt mondom: akarják őket!


 

 

Lerágott csont, hogy a válság annyi mindent megváltoztatott. De ha egyszer így igaz, akkor újra és újra le kell írni! És igen, az „Y” generáció elfogadottságát is átrendezte a krízis az emberek fejében. A piacon eredményt kell produkálni. Csak a legjobbaknak van hely, és valljuk be, a legjobbat egy teljes generáció kihagyásával nem lehet létrehozni. Pláne, ha ez a generáció egy olyan modern környezetben nőtt fel, amelyet mi „öregek” csak messziről láthattunk. Tanulhattuk, képezhettük magunkat, de nem születtünk bele.

Az Inside ITB-gálánkon – mely minden évben egyfajta nyitány az it-telco társadalomban – meghirdettük új, „hibrid kommunikációs” stratégiánkat. Ez nem más, mint a nyomtatott és a social media jól átgondolt összepárosítása. Ezért is volt „kötelező esküvő” a kreatív koncepció címe.

Amikor a prezentációra készültünk, sokat gondolkoztam rajta, szabad-e felvetíteni több, mint 300 it-telco felsővezető előtt, hogy bizony, a kommunikációt egy teljesen más dimenzióba áthelyező megoldás alapját egy 24 év átlagéletkorú nemzetközi csapat alakította ki. Nyilván szükség volt hozzá egy idősebb generáció stratégiai tapasztalataira is, de a bázis a fiatal csapat volt. Aztán úgy voltam vele, ha így történt, így kell prezentálni. Vártam a döbbenetet kifejező arcokat. De hiába, szinte mindenkinek természetes volt, hogy egy vadonatúj, hatékony, modern megoldásban részt vesznek az „Y” generáció képviselői.

Mint ahogy ma már az is természetes nekem, hogy az ITB mögött dolgozó tanácsadói és kreatív csapat tagjainak több mint 90 százaléka is ehhez a generációhoz tartozik. Nekem nem kell nap mint nap szembesülnöm e korosztály hátrányaival, viszont élvezem az általuk elért eredményeket. Mint ahogy nagyon sokan élveznék ma már ezt a tudást az it-telco vezetők közül is. Csak még nem találják a megoldást, hogyan is lehet alkalmazni ezeket a fiatalokat úgy, hogy a beilleszkedés során ne kelljen elveszíteniük minden egyéniségüket.

Nagy feladat! De amint azt az ITB szakmai díjátadásán is láttam – amikor is szintén ifjú titánokból álló csapat nyerte az egyik fejlesztési díjat –, ma már a legnagyobb vezetők is meghajolnak az „Y” generáció tudása előtt. Szóval az út ki van taposva, most már csak végig kell futni rajta!