Sziebig Andrea

Andrea.jpg
Forrás: ITB

AHOGY ÉN LÁTTAM, AHOGY ÉN LÁTOM

…hogy mi az első szó, amikor 2013-ra gondolok? Talán a „cifra” jelző jut elsőként eszembe. Lehetne szofisztikáltabban, kihívásokkal teli esztendőként is jellemezni 2013-at, de én szeretek sarkosabban fogalmazni. A „cifra” szónak jó pár jelentése lehet: furcsa, nem triviális, sokszínű, bonyolult, kacskaringós, érzelmileg túlfűtött, stb…

Az érzelmi túlfűtöttség rögtön év elején elöntött, amikor korábbi konferenciapartnerünk nélkül, magunk rendeztük meg az ITBusiness & Technology-t. A kétkedők, az ellendrukkerek szép kis emóciókat tudtak volna kiváltani belőlem, ha önmegvalósító énem hagyta volna, s nem akartam volna megmutatni: megy ez egyedül is! Ment is! Azt hiszem, ez az összes rendezvényükre elmondható volt, a vadonatúj célcsoportokat megszólító Human Hungary-re és a DEAL!-re is. Valljuk be, nem volt triviális, hogy egy ict-médiacég ilyen konferenciákat rendezzen. De aztán az üzleti pszichológia, a (sales) stratégia, a cégvezetés support valahogy már kezd egybeforrni az ITB nevével. Mi ez, ha nem sokszínűség? S ha ehhez hozzávesszük a tradicionális Inside-ot, akkor a változatosságával egyedülálló rendezvény-portfóliót alakítottunk ki 2013-ban. Bár itt cifra dolgokról beszélek, de a háttérben meghúzódó stratégia azért eléggé konkrét, és kőbe vésett – évről évre végre is hajtjuk.


 

Kialakítottuk a teljes print-portfóliónkat is. Kacskaringós út vezetett az itpeople áprilisi megszületéséig… Érzékeltem a piacon, hogy éveken át csak nézték, sokan nem értették, mit is csinálunk, mire készülünk. Sokszor még az ITB belső köreiben is voltak kétkedő hangok: te jó ég, mi lesz ebből?! De azt kint is, bent is látták, hogy célirányosan haladunk valami felé. Aztán az itpeople debütálása után összeállt a kép másoknak is: itt bizony előállt egy olyan portfólió, amellyel printben le lehet fedni a teljes it-telco szektort. Bonyolult dolog ezt működtetni, újságírónak, salesnek egyaránt. Elfogadni mindezt egy kis magyar médiacégtől, az sem egyszerű feladat. Bár mindig hangsúlyozzuk, hogy kicsik vagyunk, de igen erős nemzetközi háttér áll mögöttünk, amit az éles szeműek észre is vesznek.

Nehéz azt is helyre tenni, hogy egy hibrid kommunikációba belevág az ITB, ráadásul a hazai médiapiacon elsőként. Saját magán tesztelve bebizonyítja azt, hogy pár hónap leforgása alatt létre tud hozni egy Facebook-közösséget, ict-foglalkozású, -végzettségű, -érdeklődésű emberekből. Ezt a tudást át tudja nyújtani az ügyfeleinek is, hogy közvetlenül érjék el a fogyasztóikat, saját klienseiket. Hát, ennél cifrább dolgot, mint a print és a social media összepasszítását egy b2b-világban, több százezer ember elérésével, én se tudtam egykönnyen elképzelni! De hát ezért dolgozom stratégával, hogy ő nagyobbat álmodjon, aztán együtt valósítsuk meg.

Működik! És ezt most már nemcsak én tudom. Hanem jó néhány ügyfél is, aki ezen az úton velünk tart.

Már 2014-re készülünk, véglegesedik az üzleti terv, körvonalazódott az új üzleti modell. Négy és fél évnyi invesztíció után elkészült a nagy „mű”: a print-portfólió zárttá vált, a negyedéves nagy rendezvények debütáltak, a hibrid kommunikáció beindult. Egy lendületet vevő ict-piacon, egy kis kiadó flexibilitásával, nemzetközi média- és kreatív háttérrel, én bátran vágok neki 2014-nek!