Oktatás

Európai Parlament
Forrás: ITB

Fel kell számolni a digitális szakadékot az oktatásban

Az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén elfogadott állásfoglalása szerint a digitális szakadék felszámolását sürgősen el kell kezdeni, a koronavírus-válság ugyanis komoly különbségeket hozott felszínre az oktatáshoz való hozzáférés területén az Európai Unióban.

A képviselők 593 szavazattal, 58 ellenszavazat és 36 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásukban aláhúzták, a különbségeket csak tovább súlyosbító járvány miatt sokan kimaradnak az iskolai oktatásból. Ezért felszólították az Európai Bizottságot, hogy kezelje kiemelten a digitális infrastruktúrára és felszerelésre irányuló beruházásokat, különösen a távoli, illetve a vidéki területeken.

Véleményük szerint a tanárok megfelelő digitális képzésére és segítésére is forrásokat kell elkülöníteni annak érdekében, hogy az oktatók jól boldoguljanak az új technológiákkal.