Gadget

Vásárlás a neten: erre figyeljünk az átvétel után!

A 2016-os Black Friday napján hazánkban közel 2,1 millióan vásároltak az akciók ideje alatt. Ebből 800 ezren webáruházakban, 510 ezren üzletekben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt. Durva?

Az online vásárlás egyre népszerűbb, mivel kényelmesen, sorban állás nélkül rendelhetünk meg termékeket, vagy szolgáltatásokat az interneten keresztül. A legtöbb webshop részletes tájékoztatást ad a rendelés menetéről, feltételeiről és egyéb részleteiről, azonban hasznos, ha ettől függetlenül is tisztában vagyunk a szabályokkal és a minket megillető jogokkal. Megvizsgáltuk, milyen lehetőségeink vannak a megrendelt termék kézhezvétele után, ha mégis úgy döntenénk, nem szeretnénk megvásárolni. Miért szeretünk online vásárolni? 47 százalék: non-stop nyitva, 68 százalék: kényelem, 54 százalék: házhoz jön. Kezdjük az átvétellel A küldemény gyors átvizsgálásával még az átvétel előtt dönthetünk úgy, hogy nem fogadjuk el a terméket. Visszaadhatjuk a terméket Fogyasztóként indoklás nélkül is meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után. Mivel vásárlás előtt nem volt lehetőségünk kipróbálni a terméket, megillet minket a visszaküldési, más néven elállási jog: azaz kérhetjük a kifizetett összeg visszatérítését.

http://netbarat.hu/blog/vasarlas-a-neten