Gadget

magenta_lady_w_phone.jpg
Forrás: berita.baca.co.id
10,3 milliárd Ft összesített forgalom

Magyarország első okoseszköz-értékesítője

A tavalyi évben ismét a  Magyar Telekom  vola legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből1. Az elemzőcég mérései alapján az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2019-es online forgalmának több, mint harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta. 

2019-ben is megtartotta piacvezető szerepét a Telekom online webshopja  a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete több, mint harmadát adta a teljes magyar, online, mobiltelefon- és tabletforgalomnak, ebben a két termékkategóriában nettó 10,3 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2019-ben – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből. E két termékkör teljes hazai online értékesítésének volumene tavaly csaknem nettó 30,3 milliárd forintot tett ki, emellett kiemelkedő növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika piacán, TV termékkörben a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő lett, valamint számítástechnika kategóriában 73 százalékos növekedést ért el, megközelítőleg 1 milliárdos forgalommal.


A Telekom webshopjában, ahol mintegy 1100-féle különböző variációban van lehetőség a termékek és szolgáltatások megvételére, évente 130 ezer terméket vásárolnak az ügyfelek, melyből 90 ezer mobiltelefon. „Hiszünk abban, hogy a technológia és digitális eszközök könnyebbé teszik a mindennapokat, segítségünkre vannak az élet minden területén: legyen az szeretteinkkel való kapcsolattartás, kikapcsolódás, munka, vagy tanulás – különösen a mostani időszakban. E céltól vezérelve azon dolgozunk, hogy meglévő és új ügyfeleink a termékeket és szolgáltatásokat széles választékban, kedvező konstrukcióban, könnyen és gyorsan érhessék el, webshopunkon keresztül is. A GKI Digital piacelemzésének eredménye egyértelmű pozitív visszacsatolás számunkra, hogy jó úton járunk ebben a törekvésünkben és az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez”, erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.


„Adataink alapján azt látjuk, hogy a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16 százalékkal múlta felül a 2018-as szintet, így a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékát az online értékesítés adta. Mindebből közel bruttó 147 milliárdot generáltak a műszaki cikkek”, jellemezte a hazai online kiskereskedelmi szektort
Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.