Amerikai statisztikák szerint öt éven belül minden eladott készülék már okostelefon
lesz a tengerentúli piacokon, s Európában is erőteljes bővülést prognosztizálnak
a gyártók és szolgáltatók. E trendeknek megfelelően, Magyarországon is jelentős
gyarapodás előtt áll az okostelefonnal rendelkezők, ma még körülbelül 200 ezer
embert számláló tábora. Ugyanakkor az is tény, hogy a mobilok intelligens funkcióit
kevesen használják rendszeresen idehaza. A céges készülékként használt okostelefonjaikon
keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak illetve sms-eket
fogadnak és küldenek, s csak az e-mail- és naptárfunkciók használata terén látható
még némi előrelépés. Az egyéb okostelefonos alkalmazásokat viszont szinte figyelmen
kívül hagyják a készülékek tulajdonosai.
Inkább design, mint funkció (Forrás: www.gadgetteaser.com)
Ennek a legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az
okostelefonok helyét a cégük infokommunikációs rendszerében. Ebből fakadóan a
legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az it-struktúrafejlesztést szolgáló
stratégiában sem kapott szerepet az okostelefon. Az okok egyrészt az adatbiztonsági
aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel,
a mobilok korlátozott it-támogatásával függnek össze.
Előbbi aggályra a mobileszköz-menedzsment jelenthet megoldást, segítségével ugyanis
az okostelefonok és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs
folyamatok védelme és a flotta menedzselése problémamentesen megoldható. A készülékek
jobb hatásfokú integrációját ugyanakkor az infokommunikációs szakemberek döntően
a cloud computing megoldások elterjedésében látják.
A BellResearch kutatása megállapította azt is, hogy míg az okostelefon-alkalmazások
döntően kihasználatlanok a vállalti kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások
inkább a designra korlátozódnak és kevésbé a tartalmi szolgáltatásokra. A presztízst
sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt emiatt is ítélték fontosnak
a megkérdezettek.