Gadget

zenész
Forrás: centralpark.com

Facebook: a zenészek is profitálhatnak?

David Guetta, az ismert DJ Facebook-oldalának követői nemrég azt vehették észre, hogy azon teljesen új app jelent meg. És bizony nagyon úgy tűnik, hogy van új az app alatt is. Eljött végre a zenészek ideje?

David Guetta a napokban hozzáadott egy tab-applikációt Facebook oldalához, amelynek révén rajongói Facebook creditekért vásárolhatnak mp3-akat. Vajon milyen folyamatokat indít el a népszerű DJ és producer lépése a zenei tartalmak online értékesítése terén?

Friss, ropogós mp3-at tessenek!     (forrás: Facebook)
Friss, ropogós mp3-at tessenek! (forrás: Facebook)
„Nothing But The Beat” a francia fejlesztésű alkalmazás neve, és lehetővé teszi, hogy bármely Guetta-fan (aki Like-kal jutalmazta kedvencét) bele tud hallgatni dalokba, a slágereket postolni tudja az üzenőfalra, és – fizetős – letöltéseket is elindíthat.

Ha a megoldás tényleg működőképes, akkor bizony (bár a zenekiadók problémái továbbra sem oldódnak meg) a zenészek számára is megnyílhat az út, hogy az általuk készített felvételekből – ad absurdum – még bevételre is szert tegyenek. Merthogy az utóbbi években ez nem volt túl egyszerű és túlságosan jellemző sem.

De visszatérve Guettára: több mint 23 és fél millió rajongóval övé pillanatnyilag a 39-ik legnépszerűbb Facebook-oldal, és ezt nem is annyira extrém népszerűségének, sokkal inkább annak köszönheti, hogy kezdetek óta ügyesen él a felületben rejlő lehetőségekkel.

Az mp3-ak darabjáért 19 creditet (1,90 dollár) kér a potenciális letöltőktől, ami nem olcsó, viszont nagyon kényelmes vásárlási megoldás.  Nem kell újabb weboldalakra (Amazon) átirányítani a vevőket, vagy bonyolult desktop-szoftvereket (iTunes) letöltögetni. Hanem közvetlenül a rajongók által frekventáltan látogatott, remekül marketingelhető hőn szeretett oldalról lehet vásárolni. A Facebook 30 százalékot kér mindezért a jogtulajdonos zenészektől.

Azt már mindenki tudja, hogy a Facebook hamarosan online zeneszolgáltatással rukkol elő, a felület bemutatása a fejlesztői konferencián várható. Bizonyára érdekes lesz látni a zeneipar és a megosztásokban edzett 750 millió látogató kölcsönhatásait. Viszont a fentebb ismertetett modell – hisz bármely előadónak elméletileg lehetősége van hasonló megoldással élnie –szintén tartogathat izgalmakat – nem csak a közösségi oldal, hanem a zenei tartalmak értékesítése szempontjából is.