A
műholdas televíziózással foglalkozó Dish Network halad a korral a
műsorszolgáltatás tekintetében, a cég többször is kísérletet tett az
internetes televíziózás világába való belépésre. Legutóbb az éppen
eladósorba került
Hulura tett ajánlatot, amit egyesek szerint meg is
nyert volna, amennyiben a tulajdonosok később nem
gondolják meg magukat
és nem vonják vissza a céget a piacról. A Dish azonban így sem teljesen
fegyvertelen a Netflix elleni háborúban, most úgy tűnik a hatalmasatt
bukott egykori videókazetta és dvd kölcsönzőt, a
Blockbustert éleszti
újjá más formában. A Netflix és a hozzá hasonló szolgáltatások, mint az
Amazon vagy a Hulu mára bebizonyították, az online televíziózás nem csak
életképes de jól jövedelmező is, így nem csoda, ha többen is próbálnak
betörni a piacra, a Google és az Apple is szeretne ebbe az irányba
terjeszkedni a jövőben.
Újra nagy lehet
A
Dish elnök-vezérigazgatója,
Charlie Ergen nemrégiben úgy nyilatkozott,
cége több tartalomgyártóval is tárgyal arról, hogy az általuk birtokolt
műsorokat a Dish a Blockbuster márkanév felhasználásával on demand
sugározhassa. A Dish eddig is lehetővé tette, hogy előfizetői a
televíziójukon kívül számítógépükön is nézhessék a kifizetett műsorokat,
ám a jogtulajdonosokkal kötött szerződés helyhez kötötte mindezt. A
Blockbuster újjáélesztésével a Dish reményei szerint sikerül
előfizetéshez kötött, bárhol nézhető szolgáltatást nyújtania, a kor
követelményeinek megfelelően. A tervek szerint a szolgáltatás csomagok
helyett lehetővé teszi majd, hogy a felhasználó válassza ki mely
csatornákat szeretné nézni, így megvalósulhat az a la carte
kábelszolgáltatás, amire egyelőre nem vonatkoznak külön szabályok. A cég
a jogok megszerzése mellett idén felvásárolt két műhold alapú telefonos
szolgáltatással foglalkozó céget is, a Terrestart és a DBSD North
Americát, amelyek segíthetnek a műsorszórásban. A meghiúsult Hulu
felvásárlási kísérlet után úgy tűnik a Dish, akárcsak a Google vagy az
Apple saját magára van utalva a fejlesztésben és terjeszkedésben. A
televíziós szolgáltató előnye annyi lehet, hogy már megvan a kapcsolata a
jogtulajdonosokkal és nem elhanyagolható, hogy megtartotta a
Blockbuster online üzletágát, aminek jelenleg is 14 millió előfizetője
van.