Cégvilág

directv dish
Forrás: consumerist

Újjáéled a Blockbuster!

Idén tavasszal vásárolta meg a Dish Network egy csődeljárás keretében az egykori videó kölcsönző óriást, a Blockbustert, és most úgy tűnik új életet lehel a cégbe.
A műholdas televíziózással foglalkozó Dish Network halad a korral a műsorszolgáltatás tekintetében, a cég többször is kísérletet tett az internetes televíziózás világába való belépésre. Legutóbb az éppen eladósorba került Hulura tett ajánlatot, amit egyesek szerint meg is nyert volna, amennyiben a tulajdonosok később nem gondolják meg magukat és nem vonják vissza a céget a piacról. A Dish azonban így sem teljesen fegyvertelen a Netflix elleni háborúban, most úgy tűnik a hatalmasatt bukott egykori videókazetta és dvd kölcsönzőt, a Blockbustert éleszti újjá más formában. A Netflix és a hozzá hasonló szolgáltatások, mint az Amazon vagy a Hulu mára bebizonyították, az online televíziózás nem csak életképes de jól jövedelmező is, így nem csoda, ha többen is próbálnak betörni a piacra, a Google és az Apple is szeretne ebbe az irányba terjeszkedni a jövőben.

Újra nagy lehet
Újra nagy lehet

A Dish elnök-vezérigazgatója, Charlie Ergen nemrégiben úgy nyilatkozott, cége több tartalomgyártóval is tárgyal arról, hogy az általuk birtokolt műsorokat a Dish a Blockbuster márkanév felhasználásával on demand sugározhassa. A Dish eddig is lehetővé tette, hogy előfizetői a televíziójukon kívül számítógépükön is nézhessék a kifizetett műsorokat, ám a jogtulajdonosokkal kötött szerződés helyhez kötötte mindezt. A Blockbuster újjáélesztésével a Dish reményei szerint sikerül előfizetéshez kötött, bárhol nézhető szolgáltatást nyújtania, a kor követelményeinek megfelelően. A tervek szerint a szolgáltatás csomagok helyett lehetővé teszi majd, hogy a felhasználó válassza ki mely csatornákat szeretné nézni, így megvalósulhat az a la carte kábelszolgáltatás, amire egyelőre nem vonatkoznak külön szabályok. A cég a jogok megszerzése mellett idén felvásárolt két műhold alapú telefonos szolgáltatással foglalkozó céget is, a Terrestart és a DBSD North Americát, amelyek segíthetnek a műsorszórásban. A meghiúsult Hulu felvásárlási kísérlet után úgy tűnik a Dish, akárcsak a Google vagy az Apple saját magára van utalva a fejlesztésben és terjeszkedésben. A televíziós szolgáltató előnye annyi lehet, hogy már megvan a kapcsolata a jogtulajdonosokkal és nem elhanyagolható, hogy megtartotta a Blockbuster online üzletágát, aminek jelenleg is 14 millió előfizetője van.